Ratchet & Clank: Rift Apart i Remnant 2 na Steam Decku? Platforma Valve nie zawsze zapewnia dobrą rozgrywkę
W ostatnich dniach byliśmy świadkami dwóch wielkich premier. Gracze na PC mogą zapoznać się z Ratchet & Clank: Rift Apart, natomiast na konsolach aktualnej generacji oraz na komputerach osobistych zadebiutował Remnant 2. Jak wskazane pozycje radzą sobie na przenośnym urządzeniu Valve? Wyniki mogą zaskoczyć.
Digital Foundry przyjrzało się produkcjom, które według opinii miały okazać się „za duże dla Steam Decka”. W ostateczności wnioski płynące z najnowszego materiału są z jednej strony pozytywne, ale z drugiej zwiastują fatalną przyszłość dla platformy Valve.
Ratchet & Clank: Rift Apart bez problemu radzi sobie na małym urządzeniu – gracze mogą dostosować rozgrywkę do Steam Decka wybierając odpowiednie ustawienia i w tej sytuacji otrzymujemy solidnie wyglądającą produkcję, która działa w 30 klatkach na sekundę. W niektórych sytuacjach możemy nawet pokusić się o większą płynność, ale chcąc otrzymać stabilną rozgrywkę lepiej zdecydować się na 30 fps.
Znacznie gorzej sytuacja wygląda w przypadku Remnant 2 – produkcja ta ma pewne problemy na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S, ponieważ deweloperzy wykorzystują część możliwości Unreal Engine 5. Niedogodności powracają w przypadku Steam Decka, ponieważ gracze muszą zdecydować się na bardzo niską rozdzielczość, co faktycznie wpływa na rozgrywkę, a dodatkowo nawet w tej sytuacji gra działa poniżej 30 fps.
Digital Foundry sugeruje, że Remnant 2 zwiastuje trudne czasy dla Steam Decka, ponieważ kolejne gry opracowane na Unreal Engine 5 mogą mierzyć się z podobnymi problemami na sprzęcie Valve.
Mimo to, Rift Apart jest tutaj w dość dobrej formie, z przyjemną grafiką i akceptowalną liczbą klatek na sekundę, o ile uruchamiasz go z dysku SSD 256 GB lub większego. Nie jest to pełnowartościowa gra na PS5 lub wysokiej klasy PC, ale jest to satysfakcjonująca wycieczka na system przenośny.
Remnant 2 wypada znacznie gorzej, wymagając znacznego obniżenia rozdzielczości i nadal cierpi z powodu niskiej wydajności. Nie jest to świetna ocena sama w sobie i prawdopodobnie nie jest to również dobry znak dla nadchodzących tytułów UE5. Zaawansowana technologia oświetlenia Lumen silnika Unreal Engine jest całkowicie nieobecna w Remnant, a mimo to gra wciąż walczy o utrzymanie jej na handheldach Valve.