Alan Wake 2 - dlaczego nie powstał wcześniej? Twórcy o spójnym doświadczeniu, jakie chcieli uzyskać
Alan Wake 2 to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Kontynuacja kultowego thrillera z 2010 roku ma być prawdziwym survival horrorem, w którym ponownie wcielimy się w rolę pisarza Alana Wake’a. Na Gamescom 2023 mieliśmy okazję zobaczyć nowy zwiastun gry i posłuchać wywiadu z twórcami.
Dyrektor kreatywny Remedy Entertainment Sam Lake i reżyser Alan Wake 2 Kyle Rowley wyjaśnili, dlaczego dopiero teraz udało się stworzyć tę grę. Lake powiedział, że przez lata próbowali zrealizować ten projekt, ale czas nie był odpowiedni. Teraz, dzięki doświadczeniu zdobytemu przy Control i dostępności Rowleya jako reżysera, mogli stworzyć grę, która jest bardziej nowoczesna i odzwierciedla historię, którą studio chciało pierwotnie uchwycić.
Rowley dodał, że w pierwszej części gry fabuła była ważniejsza niż rozgrywka, która była bardziej nastawiona na akcję. W drugiej części chcieli stworzyć spójne doświadczenie, w którym skupią się na świecie, atmosferze i postaciach. Zainspirowali się przy tym seriami Resident Evil i Silent Hill.
Alan Wake 2 ma się ukazać 27 października na PC (tylko na platformie Epic Games Store) oraz konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5 w edycji cyfrowej. Poniżej możecie zobaczyć najnowszy zwiastun z gry.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.