Baldur's Gate 3 z animacją spadającą do 26 fps w trybie Wydajności na PS5. Test grafiki i długości loadingów
Baldur's Gate 3 oferuje dwa tryby graficzne ma PS5. Niestety okazuje się, że tytuł na konsoli Sony nie jest w stanie utrzymać stabilnego poziomu 60 fps.
Okazuje się, że działanie trybu Wydajności na PlayStation 5 pozostawia w Baldur's Gate 3 sporo do życzenia. W miastach Baldur's Gate 3 zapewnia nam w trybie Wydajności prawie identyczną płynność animacji, jak w trybie Jakości. To okolice 30 fps, ze sporadycznymi spadkami nawet w okolice 26 klatek animacji na sekundę (widać to 1 minucie testu GamingTech). Gra "choruje" również na efekt rozdzierania ekranu w trybie Wydajności (4 minuta nagrania GamingTech).
W trybie 30 fps gra zapewnia rozdzielczość natywną 1440p, która następnie skalowana jest do 4K. W module Wydajności musimy zadowolić się natomiast 1080p. Jeśli chodzi o inne różnice graficzne, to oba tryby zdają się zapewniać bardzo podobny poziom wizualny.
Kolejnym problemem Baldur's Gate 3 na PS5 są loadingi przy korzystaniu z opcji szybkiej podróży. Przechodzenie między zupełnie innymi regionami zajmuje na konsoli Sony w niektórych przypadkach ponad 40 sekund.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Baldur's Gate III.