Witchfire – kiedy premiera na Steam i konsolach? Studio ujawnia skalę gry i szczegóły Wczesnego Dostępu

Gry
2928V
Witchfire
Iza Łęcka | 07.09.2023, 09:52

Adrian Chmielarz już wkrótce zaprosi pierwszych graczy do Witchfire. Tytuł w pierwszej kolejności wyląduje w programie Wczesnego Dostępu, gdzie będzie dostępny przynajmniej przez rok. Konsolowcy nie powinni spodziewać się szybkiej premiery.

20 września Witchfire będzie dostępny w ramach Wczesnego Dostępu na Epic Game Store, a etap ekskluzywności potrwa przez rok – dopiero 20 września 2024 roku tytuł będzie mógł zadebiutować na „innych platformach PC”, zatem wtedy powinniśmy spodziewać się udostępnienia strzelanki na Steam.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co z urządzeniami Sony oraz Microsoftu? Twórcy „mają nadzieję wydać ostateczną wersję gry na konsolach”, co sugeruje, że dopiero za rok możemy otrzymać jakiekolwiek konkrety na temat wersji na PS5 i XSX|S.

Adrian Chmielarz, opowiadając o produkcji, podkreśla, że to na swój sposób gra z gatunku roguelite, ale... w tym wypadku po śmierci nie stracimy całej zawartości.

Krótko mówiąc, nie wszystko jest stracone po śmierci. Każde przejście może mieć cel inny niż nauka gry. Istnieją nagrody, które nie znikają po śmierci. Możesz się rozwijać nawet po nieudanym przejściu.

Witchfire we Wczesnym Dostępie zapewni graczom angażującą rozgrywkę – choć szef studia nie był w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, o jakiej skali zawartości można mówić w ramach Early Access:

Odpowiedź na to pytanie jest trudna. Weźmy na przykład liczbę broni. Jeśli powiemy, że jest ich siedem, to czy jest to dużo, czy mało? Dla gry z serii Borderlands byłoby to szokująco mało. Ale dla gry takiej jak Doom Eternal, której pełna wersja zawiera czternaście broni, byłoby to bardzo dużo. W zasadzie połowa gry. Powiedzmy więc, że celem jest dostarczenie wystarczającej ilości zawartości, abyś był zadowolony i czuł, że gra była warta swojej ceny nawet w formie wczesnego dostępu.

Wczesny Dostęp Witchfire potrwa „około roku”, jednakże cały proces może przedłużyć się o kilka dodatkowych miesięcy. The Astronauts chce bardzo długo rozwijać produkcję, a w przyszłości otrzymamy dokładny harmonogram, która pokaże, nad jakimi elementami koncentrują się deweloperzy.

W przyszłości produkcja może otrzymać tryb Nowej Gry+, jednakże na początek gracze sprawdzą dwie mapy:

Pojedyncza mapa jest mniej więcej wielkości całego świata naszej poprzedniej gry, The Vanishing of Ethan Carter. Będziemy mieć dwie mapy na premierę Early Access.

Źródło: The Astronauts

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper