Unity przeprasza za nowe opłaty, które oburzyły twórców gier. Firma zapowiada zmiany
Oburzenie twórców gier było tak duże po ujawnieniu podwyżki cen za korzystanie z silnika Unity, że firma nie czekała długo i już przeprasza za swój komunikat z 13 września.
Unity przeprasza deweloperów za podniesienie stawki opłat za korzystanie ze znanego silnika do tworzenia gier. Firma zapowiedziała, że od 1 stycznia 2024 roku wprowadzi opłatę od każdej instalacji danego produktu po przekroczeniu sprzedaży 200 tysięcy kopii (więcej na ten temat przeczytacie tutaj), ale wygląda na to, że Unity wycofa się jednak z tego kontrowersyjnego pomysłu.
Komunikat Unity brzmi następująco:
"Wysłuchaliśmy waszych głosów. Przepraszamy za niepokój, który wywołało ogłoszenie o nowej opłacie. Rozmawiamy aktualnie z naszymi partnerami, z członkami społeczności i klientami, by zmodyfikować cennik. Podzielimy się z wami nowymi wieściami na ten temat w najbliższych dniach. Dziękujemy za szczere i krytyczne reakcje".
We have heard you. We apologize for the confusion and angst the runtime fee policy we announced on Tuesday caused. We are listening, talking to our team members, community, customers, and partners, and will be making changes to the policy. We will share an update in a couple of…
— Unity (@unity) September 17, 2023
Kilka zespołów tworzących niskobudżetowe produkcje zapowiedziało w zeszłym tygodniu, że po wprowadzeniu nowego cennika będzie musiało przenosić swoje gry do innego silnika. Reakcje na to posunięcie były bardzo krytyczne, co deweloperzy komunikowali na Twitterze. Z drugiej strony jednak trzeba pamiętać, że Unity zmaga się z bardzo kiepskim okresem. Firma straciła ponad 60% swojej wyceny w zaledwie rok i zmuszona była zwolnić ponad 1600 osób w krótkim okresie. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.