Spider-Man 2 wykorzysta pełną moc PS5. Sony potwierdza szczegóły

Gry
2719V
Spider-Man 2 Miles Morales
Wojciech Gruszczyk | 19.09.2023, 19:38

Sony zachęca graczy do najnowszej przygody Insomniac Games i na blogu PlayStation pojawiła się rozbudowana wiadomość prezentująca Spider-Mana 2. Korporacja potwierdza, w jaki sposób deweloperzy wykorzystali potencjał PlayStation 5.

Tim Turi (menedżer ds. komunikacji treści w Sony Interactive Entertainment) w zeszłym tygodniu miał okazję zagrać w Spider-Mana 2 i postanowił podzielić się swoimi wrażeniami dotyczącymi najnowszej gry Insomniac Games.

Dalsza część tekstu pod wideo

Spider-Man 2 ma zaoferować „spektakularny ray tracing”, który zobaczymy w każdym z trybów. Deweloperzy upewnili się, by dopieścić wiele elementów świata za pomocą RT i przedstawiciel Sony wspomina o efektach widocznych podczas huśtania się na pajęczynie czy też w trakcie szybowaniu nad wodą.

Jeden z pięknych momentów polegał na przepłynięciu rzeki East River, gdy zachodzące słońce rzucało ciepły blask na wodę, łącznie z odbiciem panoramy Brooklynu i plamą mglistej czerwieni jednego z dużych neonów.

Twórcy poprawili realizm przez... falujące mięśnie. Insomniac Games dopracowało symulację ciała postaci, by bohaterowie wyglądali bardziej naturalnie. Gracze podczas rozgrywki mają dosłownie dostrzec, jak „mięśnie ramion wybrzuszają się lub rozciągają pod obcisłymi kombinezonami superbohaterów lub mięśnie szczęki Jaszczura przekonująco napinają się, gdy ten ryczy”.

Występy twarzy łączą się z ulepszonymi szczegółami modelu postaci, aby zapewnić nowy poziom ekspresji. Na przykład szczera rozmowa Milesa i Rio bez słów ukazuje troskę i miłość, jaką darzy go jego matka – wszystko widać w oczach. Realistyczny poziom szczegółów oczu, takich jak widoczne naczynka, nawilżone powieki, drobne ruchy oczu i dopracowane oświetlenie, potęguje ekspresję. Ulepszenia twarzy również zyskały na scenach intensywnych emocjonalnie. Wystarczy spojrzeć na wyrazistą twarz Kravena walczącego ze Spideyem, na jego szeroko otwarte i przeszywające oczy, gdy jego twarz wykrzywia się w wyrazie intensywnej przebiegłości…

Deweloperzy nie zapomnieli o szybkim SSD, który został połączony z mocą PS5, by zapewnić graczom możliwość szybszego ładowania względem poprzednich tytułów. Fani mają jeszcze płynniej przemieszczać się po mieście, a dodatkowo podczas gry będziemy mogli stale zmieniać bohaterów – to również jest możliwe dzięki dyskowi wybranemu przez Sony do PlayStation 5.

W grze trafimy do „podwójnego miasta”, ponieważ teraz teren rozciąga się poza Manhattan, obejmując Brooklyn i Queens. Studio mogło sobie pozwolić na rozbudowę gry dzięki rozwijaniu przygody wyłącznie na PlayStation 5.

Podwojenie rozmiaru mapy w sequelu jest możliwe po części dzięki PS5, podobnie jak zdolność gry do renderowania rozległej metropolii na większą odległość. Stojąc na szczycie wieżowca na Manhattanie, możesz wyraźnie zobaczyć kształty i kolory panoramy Brooklynu, którą można przemierzać.

Fani w trakcie gry zobaczą „tętniące życiem miasto”, ponieważ deweloperzy opracowali znacznie więcej typów przechodniów, a ponadto nawet dopracowano ruch samochodów:

Spider-Man jest niczym bez miasta, które trzeba chronić, a Nowy Jork Marvela tętni życiem jak nigdy dotąd. Piesi w Nowym Jorku są reprezentowani przez bardziej zróżnicowaną gamę typów ciała oraz wchodzą i wychodzą z budynków. Jeżdżą pojazdami, które wykazują subtelny, autentyczny ruch kołysania układów zawieszenia samochodowego. W poprzednich tytułach Marvel’s Spider-Man gracze mogli zaglądać do okien budynków, aby rzucić okiem na udekorowane wnętrza – Marvel’s Spider-Man 2 podkreśla szczegółowość rzeczywistych mieszkańców. Te drobne szczegóły pomagają zbudować bogate tło miasta, które sprawia wrażenie żywego.

Spider-Man 2 otrzyma także pełne wsparcie kontrolera DualSense – w zależności od sytuacji będziemy czuć różne (mocne lub lżejsze) wibracje, a podczas gry mamy nawet poczuć różnorodną moc przeciwników. W grze pojawi się także nowa mini-gra związana z adaptacyjnymi triggerami. Gracze mogą liczyć również na dopracowany i rozbudowany względem poprzedniej części dźwięk 3D – deweloperzy w tym wypadku z „imponującą dbałością o szczegóły” zadbali o efekty.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Marvel's Spider-Man 2.

Źródło: PlayStation

Komentarze (162)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper