PS5 z 197% wzrostem sprzedaży we wrześniu na terenie Europy. Najpopularniejsza gra nie jest zaskoczeniem
Mieszkańcy Starego Kontynentu kupują kolejne egzemplarze PlayStation 5. Trwające promocje i możliwość sięgnięcia po urządzenia z ciekawymi grami sprawia, że kolejni gracze przechodzą na aktualną generację.
Gamesindustry.biz opublikowało najnowsze dane sprzedaży z Europy i według przedstawionych informacji – gracze w sierpniu kupili 10,7 mln gier z segmentu AAA. Jest to blisko 29% wzrost względem tego samego miesiąca ubiegłego roku.
Jest to naprawdę znakomity rezultat, ale musimy wziąć pod uwagę bardzo ważną wiadomość – Baldur’s Gate 3 (największa premiera miesiąca) nie jest wliczana w statystykę, ponieważ Larian Studios nie udostępniło danych.
Gracze z Europy najchętniej kupowali... Fifę 23. Gra Electronic Arts ponownie nie dała szansy konkurencji, ale na drugie miejsce podium trafiło GTA 5 – tytuł osiągnął 40% wzrost sprzedaży względem sierpnia 2022 roku. Jest to podobno związane z promocjami na PS5.
Najwyżej notowaną nowością był Armored Core 6: Fires of Rubicon, ale gra musiała uznać wyższość dwóch klasyków oraz Hogwarts Legacy.
Najpopularniejsze gry w Europie w sierpniu 2023 roku (fizyczna i cyfrowa sprzedaż)
- FIFA 23 (EA),
- Grand Theft Auto 5 (Rockstar),
- Hogwarts Legacy (Warner Bros),
- Armored Core VI: Fires of Rubicon (Bandai Namco),
- Red Dead Redemption 2 (Rockstar),
- F1 23 (EA),
- Diablo 4 (Activision Blizzard),
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo)*,
- Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*,
- Grand Theft Auto Online (Rockstar),
- Red Dead Redemption (Rockstar),
- Assassin's Creed Valhalla (Ubisoft),
- Mortal Kombat 11 (Warner Bros),
- Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision Blizzard),
- Tom Clancy's Rainbow Six Siege (Ubisoft),
- Gran Turismo 7 (Sony),
- Forza Horizon 5 (Microsoft),
- Minecraft: Nintendo Switch Edition (Mojang),
- Star Wars Jedi: Survivor (EA),
- Pikmin 4 (Nintendo)*.
* - brak danych z cyfrowej sprzedaży
Gamesindustry.biz przedstawiło także dane sprzedaży konsol – gracze kupili 67% więcej urządzeń względem tego samego miesiąca 2022 roku i jest to „przede wszystkim zasługa PlayStation 5”. Konsola Sony zanotowała 197% wzrost zainteresowania. Warto tutaj wspomnieć, że Nintendo Switch osiągnął odrobinę lepszy wynik (+1%), a Xboksy Series X|S osiągnęły gorszą sprzedaż (prawie 12%).
Bardzo dobry wynik PlayStation 5 przełożył się także na dużo lepsze wyniki akcesoriów (+36% rok do roku), ponieważ wielu graczy kupiło dodatkowe egzemplarze kontrolerów DualSense (+170%).