PlayStation Home „prawdopodobnie wyprzedziło swoje czasy o 10-15 lat”. Jim Ryan wspomniał o projekcie
W erze PlayStation 3 entuzjaści elektronicznej rozgrywki otrzymali możliwość stworzenia awatara, który poruszał się po wirtualnym świecie, nawiązywał kontakty i komunikował się z innymi graczami. Temat PlayStation Home powrócił za sprawą Jima Ryana, który twierdzi, że usługa Sony wyprzedziła swoje czasy.
W 2008 roku światło dzienne ujrzała usługa nosząca nazwę PlayStation Home, która zgodnie z założeniami miała być specjalnym miejscem dla społeczności PlayStation, w jakiej gracze mogli pozwolić sobie na szereg aktywności związanych z produkcjami oraz budowali sieć kontaktów. Pomimo szumnych zapowiedzi propozycja nie osiągnęła założonych celów i z czasem zainteresowanie nią spadło, co skłoniło Sony do rezygnacji z projektu. Choć przedsiębiorstwo nie powróciło do inicjatywy, o koncepcji przypomniał Jim Ryan.
Podczas rozmowy z inwestorami oraz analitykami z zeszłego roku szef PlayStation podkreślił, że jego zdaniem PlayStation Home prawdopodobnie wyprzedziło swoje czasy – była to w zasadzie wstępna wersja metaverse:
Do rozmów o metaverse podchodzimy z dwóch perspektyw. Po pierwsze, jako posiadacze platformy. Mieliśmy coś, co nazywało się PlayStation Home dla PS3 i była to bardzo wczesna forma platformy metaverse. Prawdopodobnie wyprzedziło to swoje czasy o 10-15 lat. Po drugie, jest perspektywa studia. Mamy kilka projektów w toku, które są dla nas bardzo ekscytujące, jeśli chodzi o tworzenie pewnego rodzaju gier typu metaverse, które mogą współpracować z innymi oddziałami Sony. Aktywa rozrywkowe Sony mają ogromny potencjał w obszarze metaverse. Jeśli chodzi o VR2, widzimy jego rolę w przyszłości, bardziej w perspektywie średnioterminowej.
Koncepcja PlayStation Home jak najbardziej pasuje do założeń PlayStation VR2, lecz należy wziąć pod uwagę fakt, że stworzenie tego typu platformy wymaga wielkich nakładów finansowych i kosztownego utrzymania platformy. Obecnie nie mamy pewności, jak liczna jest społeczność użytkowników PS VR2, co więcej, trudno sobie wyobrazić, by projekt mógł osiągnąć sukces wyłącznie w wirtualnej rzeczywistości, gdy w przeszłości nie odnotował oczekiwanych wyników na PS3.
Jak z perspektywy czasu oceniacie PlayStation Home?