Alan Wake 2 został stworzony „jako doświadczenie w 30 fps”. Twórcy mają jednak dobrą wiadomość
Alan Wake 2 miał oferować na PlayStation 5 i Xboksach Series X wyłącznie w 30 klatkach na sekundę, ale Remedy najwidoczniej wsłuchało się w opinie graczy, by zaoferować dodatkowy tryb wydajności. W ostateczności tytuł zadziała w 60 fps.
Za równo 30 dni odbędzie się premiera Alan Wake 2. Gra trafi wyłącznie na trzy platformy (PS5, XSX|S, PC) i deweloperzy początkowo rozwijali projekt, by zaoferować graczom wyłącznie rozgrywkę w 30 klatkach na sekundę na konsolach.
Remedy mogło jednak natrafić na liczne, negatywne opinie dotyczące podobnego rozwiązania w innych grach, które debiutują na PlayStation 5 oraz Xboksy Series X i ostatecznie autorzy zadbali o tryb wydajnościowy w Alan Wake 2.
Cieszę się, że mogę powiedzieć, że Alan Wake 2 będzie miał tryb wydajności na PS5 i Xbox Series X. Gra od początku była stworzona jako doświadczenie w 30 klatkach na sekundę, skupiające się na oprawie wizualnej i atmosferze, ale jakimś cudem udało nam się dołączyć solidny tryb wydajności. O szczegółach opowiemy później.
I’m glad to say that Alan Wake 2 will have a Performance mode on PS5 and Xbox Series X. The game has been built from the beginning as a 30fps experience focusing on visuals and ambiance, but somehow we have managed to include a solid Performance mode. We’ll talk details later.
— Thomas Puha (@RiotRMD) September 27, 2023
Alan Wake 2 ma zaoferować genialną atmosferę oraz znakomitą oprawę, więc właśnie z tego powodu deweloperzy postawili na 30 klatek na sekundę. Gracze, którzy jednak wolą rozgrywkę w gorszej oprawie w 60 fps, otrzymają możliwość wybrania drugiego trybu.
Thomas Puha potwierdził dodatkowo, że zespół wciąż pracuje, by zaoferować solidne 60 klatek na sekundę. W przyszłości mamy poznać konkretne szczegóły dotyczące rozgrywki w Alan Wake 2 na PlayStation 5 i Xboksach Series X.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.