AMD FSR 3 zapewnia duże różnice. Technologia pojawi się na konsolach i zaoferuje „nowy poziom wydajności”
Wielu graczy na PC chwali możliwości DLSS, których jak na razie nie mogli doświadczyć konsolowcy. AMD jednak wyszło naprzeciw oczekiwaniom i opracowało autorskie rozwiązanie – najnowszy AMD FSR osiąga bardzo dobre wyniki, co w przyszłości może wpłynąć na wzbogacenie doświadczenia graczy.
AMD FSR 3 zadebiutowało na PC i aktualnie jest dostępne w dwóch grach – Immortals of Aveum oraz Forspoken. Koncern technologiczny nie zamierza na tym poprzestać, dlatego już zapowiedział następne działania. W niedalekiej przyszłości rozwiązanie pojawi się w kolejnych produkcjach, co powinno stanowić obiecującą wiadomość również dla użytkowników konsol.
Najnowsze porównania AMD FSR 3 pokazują, że po wykorzystaniu rozwiązania gry działają nawet dwa razy lepiej – na przedstawionym porównaniu zobaczycie, jak Immortals of Aveum doświadczymy w około 64 klatkach na sekundę bez technologii i w 131 fps z FSR 3. Co ciekawe, dzięki DLSS można osiągnąć rezultat na poziomie około 120 fps. W Forspoken różnice są również dostrzegalne.
AMD zapowiedziało, że AMD FSR 3 zmierza także na konsole, co powinno wpłynąć pozytywnie na osiągi produkcji – twórcy Immortals of Aveum potwierdzili, że planują zaimplementować rozwiązanie także w wersji przygody na urządzeniach Sony oraz Microsoftu. Kluczowy jest jednak warunek pierwotnego otrzymania płynności rozgrywki w co najmniej 60 klatkach na sekundę – wtedy technologia znacznie zwiększy płynność zabawy. Dodatkowym wyzwaniem są zastrzeżenia technologiczne związane z wtyczką do Unreal Engine 5, która oferuje alternatywne opcje dla platform innych niż Windows, ale kosztem pewnego ograniczenia wydajności. Pozostaje nam więc czekać na pierwsze efekty prac deweloperów.