Hunt: Showdown wypięknieje na nowym silniku. Koniec wsparcia starych konsol i zapowiedź wydania na PS5 i XSX
Crytek konsekwentnie rozwija i ulepsza Hunt: Showdown i to ciągle procentuje. Niedawno okazało się, że strzelanka przeżywa swój renesans, przyciągając do siebie masy świeżych fanów. W drodze są kolejne nowości.
W Hunt: Showdown bawi się obecnie więcej ludzi, niż w momencie premiery, co potwierdza, że decyzja Crytek, by rozwijać rzeczoną strzelankę sieciową jest strzałem w dziesiątkę. Deweloperzy idą za ciosem i już zapowiadają rozbudowaną mapę drogową produkcji.
Crytek ogłosił, że Hunt będzie działać niedługo, już na początku 2024 roku w technologii CryEngine 5.11. Oprócz ulepszonej grafiki, pełnego wsparcia dla DirectX 12, FSR 2.1.2 oraz HDR otrzymamy dostęp do jednej świeżej mapy oraz biomu. Wzrosną w związku z tym również minimalne wymagania produkcji na PC (zamiast karty graficznej klasy GTX 660 trzeba będzie dysponować hardwarem z mocą przynajmniej GTX 1650 Super).
Jak łatwo się domyślić, w związku z podwyższonymi minimalnymi wymaganiami technicznymi, gra przestanie być wspierana na PS4 i XOne. Tytuł przestanie działać na last-genach w okolicach kwietnia 2024 r. Gra będzie dalej rozwijana tylko na PC, PS5 i XSX/XSS i doczeka się również w tym okresie dedykowanych wersji dla current-genowych konsol. Obecni posiadacze gry z PS4 i XOne przejdą na nowe wydanie gry bez dodatkowych opłat.
To nie koniec ulepszeń gry. Autorzy zapowiedzieli udoskonalenia interfejsu, pełne wsparcie dla gamepadów na PC, zmiany w systemie postępów czy modyfikacje matchmakingu.