EA Sports FC 24 z gorszą premierą niż FIFA 23 w fizycznej dystrybucji. To drugi największy debiut na Wyspach
Przed zespołami Electronic Arts nie lada wyzwanie przyciągnięcia jak największej grupy graczy do nowej odsłony elektronicznej rozgrywki. Najświeższe doniesienia wskazują, że EA Sports FC 24 może mówić o nieco gorszej sprzedaży w fizycznej dystrybucji niż FIFA 23.
Entuzjaści gatunku już od kilku dni mogą sprawdzać efekty prac deweloperów z Electronic Arts. Studio nie tylko wprowadziło szereg udogodnień na konsolach PlayStation, Xboksach i PC, ale zwróciło więcej uwagi na dopracowanie doświadczenia na Nintendo Switch – od wczoraj możecie przeczytać naszą recenzję gry.
W zeszłym tygodniu Electronic Arts podzieliło się pierwszym sukcesem EA Sports FC 24, które odnotowało o 25% lepszy start niż FIFA 23, i jednocześnie zapowiedziało kapitalne plany dotarcia do nawet 1 mld odbiorców na różnych platformach.
Powoli spływają do nas dokładniejsze analizy dotyczące sportówki. Jak informuje Christopher Dring z redakcji Gamesindustry.biz, tytuł EA zaliczył o 30% słabszą sprzedaż w fizycznej dystrybucji niż FIFA 23 na terenie Wielkiej Brytanii. Producent i wydawca miał jednak liczyć się z pewnymi słabszymi efektami, w związku z zakończeniem współpracy z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej i koniecznością zmiany marki. Analizy wskazują, że w porównaniu z zeszłym rokiem wzrosło zainteresowanie edycją na Nintendo Switcha, na co niebagatelny wpływ miała zapowiedź sporych zmian w tej edycji.
Fizyczna sprzedaż EA Sports FC w Wielkiej Brytanii spadła o 30% w porównaniu z zeszłoroczną FIFA 23. EA spodziewało się krótkoterminowego wpływu w wyniku rebrandingu.
Physical launch sales of EA Sports FC in the UK are down 30% over last year’s FIFA 23. EA had expected some short-term impact as a result of the rebrand
— Christopher Dring (@Chris_Dring) October 1, 2023
Warto jednak odnotować fakt, że EA Sports FC 24 jest 2. największą premierą tego roku we wskazanym regionie – produkcja przebiła Hogwarts Legacy, ale nie zajęła pozycji lidera. Fizyczne wersje The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom nadal cieszyły się największą popularnością w momencie debiutu na Wyspach.
Sprzedaż gier w Wielkiej Brytanii (tydzień kończący się 30 września):
- EA Sports FC 24 (nowa propozycja)
- Mortal Kombat 1 (1 – miejsce z zeszłego tygodnia)
- Hogwarts Legacy (2)
- Mario Kart 8 Deluxe (5)
- Grand Theft Auto 5 (8)
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (9)
- Minecraft na Nintendo Switcha (10)
- Star Wars Jedi: Survivor (powrót)
- Call of Duty: Modern Warfare 2 (14)
- Wiedźmin 3: Dziki Gon (22)
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do EA Sports FC 24.