Kulisy powstania Golluma. Twórcy mówią o małym budżecie i przeprosinach wygenerowanych przez ChatGPT
Na YouTube pojawił się ciekawy filmik autorstwa niemieckie redakcji Game Two, w którym analizowane są przyczyny porażki jednej z najgorzej ocenianych gier ostatnich lat.
W filmiku Game Two pojawiają się wypowiedzi samych deweloperów Gollum, autorów tak wspaniałych przygodówek jak Deponia, Silence czy The Whispered World.
Z wypowiedzi autorów wyłania się obraz wydawcy, który w ogóle nie liczy się z deweloperami. Deweloperzy twierdza, że przeprosiny, które pojawiły się w po premierze Golluma zostały "napisane" przy użyciu ChatGPT, a zamknięte już studio Daedalic nie miało nawet wiedzy o przygotowaniu takiego tekstu przez Nacon.
W filmiku autorzy zdradzili, że budżet Golluma wynosił ok. 15 mln euro, co jest stanowczo za małą sumą, jak na taki projekt - stwierdzają byli pracownicy Daedalic.
"Nad grą pracowali ludzie z doświadczeniem w branży sięgającym 20 lat, naprawdę zdolni ludzie. Niestety oni nie mogli wyczarować super produkcji z bardzo ograniczonym budżetem" - powiedział Paul Schulze.
Deweloperzy opowiadają w nagraniu o wielu wyciętych z gry scenach, które były planowane, ale wyrzucono je z powodów finansowych. W wielu przypadkach zespół miał już nagrany dubbing, ale nie starczyło środków na wykonanie cutscenek, dlatego w grze odgrywane jest tylko audio. Autorzy mówią też, że system "kłótni" między Gollumem a Smeagolem w zasadzie nigdy nie został ukończony. Jego prezentacja graficzna miała być znacznie bogatsza, ale deweloperom nie udało się jej zaimplementować przez ograniczenia czasowe i mały budżet.
Nacon zdecydował się - pomimo ogromnej krytyki gry - na przygotowanie produkcji na Switch (premiera odbędzie się już niedługo). Wersja na konsolę Nintendo powstaje już bez udziału zespołu Daedalic, który został zamknięty.