Alan Wake 2 zyska prawie 500% wydajności dzięki DLSS 3.5
Alan Wake 2 to wyczekiwana przez większość graczy horrorowa gra akcji, która ma być jedną z najbardziej wymagających produkcji na rynku. Ponownie ma opowiadać o losach pisarza Alana Wake’a, który musi stawić czoła siłom ciemności. Aby ułatwić graczom cieszenie się płynną rozgrywką, NVIDIA zapowiedziała, że jej technologia DLSS 3.5 będzie dostępna w grze, co znacznie poprawi jej wydajność.
DLSS 3.5 to zestaw narzędzi, które wykorzystują sztuczną inteligencję do zwiększenia jakości obrazu i liczby klatek na sekundę. W Alan Wake 2 gracze będą mogli korzystać z trzech funkcji: Frame Generation, Super Resolution i Ray Reconstruction. Pierwsza z nich pozwala na generowanie dodatkowych klatek, druga na skalowanie obrazu z niższej rozdzielczości, a trzecia na optymalizację śledzenia promieni.
Według danych Nvidii, DLSS 3.5 może podnieść wydajność gry nawet o 470% w porównaniu do trybu bez DLSS. Dotyczy to zarówno kart GeForce RTX 4080, jak i RTX 4070 Ti przy ustawieniach Full Ray Tracing i rozdzielczości 4K. Warto jednak zauważyć, że w tym przypadku obraz jest renderowany w rozdzielczości 1080p i potem powiększany czterokrotnie.
Alan Wake 2 ma premierę 27 października 2023 roku na PC i konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.