Cities: Skylines 2 z patchem poprawiającym szokująco niską wydajność. Autorzy obiecują dalsze ulepszenia
Cities: Skylines 2 weszło na rynek w słabym stanie technicznym, z optymalizacją rozkładającą na łopatki nawet najmocniejsze pecety. Deweloperzy próbują naprawić swoją produkcję.
Colossal Order i Paradox Interactive opublikowały pierwszy popremierowy patch do Cities: Skylines 2. Zgodnie z obietnicami deweloperzy zajęli się przede wszystkim ulepszaniem bardzo niskiej wydajności nowego city builder. Aktualizacja wprowadza szereg ważnych korekt, które mają zwiększać frame rate w Cities: Skylines 2. To przede wszystkim zmiany w mechanizmie Level of Detail (LOD). Autorzy już obiecują, że to tylko początek ulepszeń na tym polu.
Główne zmiany w patchu 1.0.11 do Cities: Skylines 2:
- Zmiany w LOD, tak by był niezależny od renderowanej rozdzielczości, co zapewni lepszą wydajność przy wysokich rozdzielczościach.
- Optymalizacje mgły.
- Optymalizacje efektu głębi ostrości.
- Ulepszenia globalnego oświetlenia.
- Optymalizacje zmniejszające mikrozacięcia na wielu konfiguracjach.
- Naprawiono zawieszanie gry w kilku przypadkach.
Ogromne problemy z optymalizacją Cities: Skylines 2 wydają się jednym z głównych powodów opóźnienia wydania gry na Xbox Series X|S. W tej sytuacji trudno wierzyć, że strategia pojawi się w dystrybucji konsolowej w listopadzie (wciąż czekamy na dokładny termin premiery).