Resident Evil 9 będzie wyglądał jeszcze lepiej? Capcom szykuje REX Engine
Resident Evil 9 może być pierwszą wielką produkcją Capcomu, która powstanie na ulepszonym silniku doświadczonego studia. Japończycy potwierdzili przygotowanie ulepszonych narzędzi.
Capcom to jedno ze znanych studiów third-party z segmentu AAA, które wciąż pracuje na własnej technologii. Wielu doświadczonych deweloperów korzysta już z rozwiązań Epic Games, ale twórcy Resident Evil nie zamierzają się dzielić pieniędzmi i stawiają na rozwój narzędzi.
Na RE Engine powstały takie gry jak Resident Evil 7: Biohazard, Resident Evil 2, Devil May Cry 5, Resident Evil 3, Monster Hunter Rise, Resident Evil Village, Resident Evil 4, Street Fighter 6, Exoprimal, ale także twórcy Dragon's Dogma 2 nadal korzystają z tego silnika. Technologia została doceniona przez graczy, ponieważ deweloperzy systematycznie wrzucają na rynek pięknie wyglądające i dopracowane gry. Teraz jednak możemy oczekiwać nowej jakości.
Capcom ogłosił, że trwają prace nad następcą silnika RE Engine o nazwie kodowej REX Engine.
Capcom has announced that a successor to RE Engine is in the works, codenamed REX Engine.https://t.co/nuMwXMYrrf pic.twitter.com/zYAHa2xPsP
— KAMI (@Okami13_) October 26, 2023
REX Engine ma zaoferować wszystkie funkcje RE Engine, ale deweloperzy zapewnią szereg nowych rozwiązań, by zaoferować jeszcze piękniejsze gry – twórcy skorzystają z między innymi Mesh Shaders.
Pojawiają się nawet opinie, według których Capcom może chcieć skomercjalizować REX Engine, by oferować technologię zewnętrznym twórcom, ale na potwierdzenie tych spekulacji musimy jeszcze zaczekać.
Na REX Engine będą powstawać kolejne wielkie gry Capcomu i zapewne z tej technologii skorzysta Resident Evil 9.