Polska gra przekonała Sony do PS VR. Poznajcie zaskakującą historię o PlayStation VR
Sony bardzo chętnie inwestuje pieniądze w wirtualną rzeczywistość, ale historia mogła wyglądać zupełnie inaczej. To właśnie jedna z polskich gier przeniesionych do VR miała skłonić Shuhei Yoshidę do zainteresowania się tematem i zainwestowania w PlayStation VR.
Sony na początku roku wrzuciło na rynek PS VR2. Gogle zapewniają znacznie lepszą jakość względem poprzedniego modelu japońskiej korporacji, ale przynajmniej aktualnie brakuje na sprzęcie wielu produkcji first-party, które mogłyby skłonić szeroką publikę do PlayStation VR2.
Historię powstania PlayStation VR opowiedział Michał Staniszewski, który był gościem Granalizy. Podczas audycji live-stream twórca opowiadał o demoscenie, rozwijaniu gier na PlayStation 3 czy też opracowywaniu pozycji na silniku Unreal Engine.
Michał Staniszewski, założyciel Plastic Studio i zarazem twórca takich gier jak Bound, Datura i Linger In Shadows, w styczniu 2022 roku wraz ze swoją firmą dołączył do rodziny Epic Games. Jak się okazuje – to właśnie on miał duży wpływ na powstanie PlayStation VR.
Deweloper rozmawiając z Adamem Prusinowskim wspomniał, że to właśnie jego Dature było pierwszą grą dla VR działającą na PlayStation 3. To jego tytuł był jedną z dwóch gier (obok portu God of War w VR), która przekonała Shuhei Yoshidę do zainwestowania w wirtualną rzeczywistość.
Twórca podkreśla, że przeniesienie Dature na Project Morfeusz było „malutką cegiełką”, by powstał PlayStation VR – gra Polaków była nawet pokazywana na konferencji przez Sony. Michał Staniszewski w konsekwencji szybko otrzymał dev-kit urządzenia i mógł przenieść ze swoim zespołem tytuł na PS4 i PS VR.