GTA 6 zapewni zupełnie nową jakość? Gracz dotarł do „menu debugowania”
Gracze wciąż sprawdzają zawartość wstępnej wersji GTA 6, która została udostępniona przez hakerów. Wśród plików miała pojawić się opcja włączenia menu debugowania i to za jej pomocą odkryto kolejne ciekawe informacje dotyczące gry.
W zeszłym roku grupa hakerów wykradła pliki z między innymi serwerów Rockstar i w rezultacie poznaliśmy masę konkretów na temat gry. Jeden z graczy postanowił jednak kopać głębiej i wśród plików odnalazł menu debugowania.
Tobbelobben30 uważa, że twórcy za pomocą narzędzi testowali różnorodne mechaniki, które mają zostać wdrożone do gry. Deweloperzy GTA 6 mieli zrealizować blisko 200 różnych „wstępnych ustawień”, które mają potwierdzać, że tytuł otrzyma kilka systemów zapewniających zupełnie nową jakość.
Gracz odnalazł potwierdzenie, według którego w GTA 6 faktycznie pojawi się nowoczesny system animacji i ruchów postaci – „ProceduralMotion” ma być właśnie związany z ostatnim patentem.
System „Emotional LocoRequests” ma być natomiast związany z emocjami, które będą prezentować bohaterowie niezależni. Za ich pomocą twórcy podobno zapewnią większą głębie opowiadanej historii i sprawią, że wydarzenia będą bardziej powiązane i wciągające. Jeszcze kilka innych systemów („Expressions”, „Gesture”) ma odpowiadać za działania SI, mimkę twarzy, ciała oraz same ruchy – wszystko ma zapewnić zupełnie nową jakość.
Natomiast „AnimalIntelligence” ma skupić się na zwiększeniu inteligencji zwierząt – twórcy najwidoczniej chcą, by zwierzyna odpowiednio reagowała podczas spotkania z graczem, ale także w trakcie polowania czy też swobodnej eksploracji. Twórcy podobno przygotowali także „Taming”, dzięki któremu mamy oswajać zwierzęta i następnie dzięki działaniom gracza zmieni się dynamika rozgrywki.
Bardzo możliwe, że w GTA 6 pojawią się konie, ponieważ kilka systemów jest związanych właśnie z zachowaniem tych zwierząt.
GTA 6 ma także oferować bardziej zaawansowany system pamięci SI („AIMemory”), dzięki któremu NPC zapamięta działania i decyzje gracza, ale co ciekawe w tytule mogą pojawić się także „Factions” – frakcje są już dobrze znane fanom uniwersum i najwidoczniej także w przypadku najnowszego Grand Theft Auto pojawi się system związany z gangami, sojuszami czy też konfliktami.
Rockstar podobno także opracowało rozbudowany system związany z grupami („Groups”), który ma odpowiadać na zachowanie SI, animacje czy też interakcje w samych zespołach. Dzięki „CombatStyle” bohaterowie niezależni mogą otrzymać różnorodne style walki.
Świat GTA 6 może również reagować na działania gracza –„DynamicMapScenes” sugeruje dynamiczne zmiany na mapie świata, które są wywoływane przez działania gracza lub postępy historii.