Square Enix ze znacznie słabszymi wynikami niż w 2022 roku. Premiera Final Fantasy XVI nie nakręciła zysków
Wygląda na to, że sprzedaż Final Fantasy 16 nie spełniła oczekiwań Square Enix. Wyniki firmy w pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego są znacznie słabsze, niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Zysk operacyjny Square Enix spadł o 33,4% rok do roku w okresie pierwszej połowy aktualnego roku fiskalnego (czyli w czasie od kwietnia do września 2023 roku).
Szczególnie słabo Square Enix poszło w segmencie rozrywki interaktywnej, gdzie zysk operacyjny spadł o 36,9% rok do roku. Japoński wydawca nie przedstawił wyniku sprzedażowego Final Fantasy XVI, ale zapewne nie najlepsze rezultaty firmy mają związek z wolną sprzedażą rzeczonej gry AAA, która debiutowała w czerwcu 2023 r. Square Enix przyznaje się natomiast w raporcie do spadku wpływów z Final Fantasy XIV, w związku z pauzą między premierami kolejnych rozszerzeń. Firma nie jest też zadowolona z wyników smartfonowych produkcji, taki jak Final Fantasy VII: Ever Crisi i Dragon Quest Champions.
Możliwe, że wyniki finansowe Square Enix znacząco się zwiększą pod koniec roku fiskalnego (który zakończy się z dniem 31 marca 2024 roku), dzięki premierze wyczekiwanego Final Fantasy VII Rebirth. Square Enix ma w maju 2024 roku przedstawić "nowy biznesowy plan, który zapewni wzrost produktywności i rentowności" - stwierdził wydawca.