Przyjaciele zyskują na popularności. Śmierć Matthew Perry'ego zwiększyła zainteresowanie serialem
Tragiczne wydarzenia dotyczące jednego z gwiazdorów „Przyjaciół” bezpośrednio wpłynęły na zainteresowanie historią sześciu bliskich sobie osób. Okazuje się, że amerykańscy widzowie po otrzymaniu wiadomości na temat śmierci aktora ochoczo decydowali się na seans.
Pod koniec października informowaliśmy o śmierci Matthew Perry'ego – aktor i producent szczególnie zasłynął w roli Chandlera w „Przyjaciołach”, serialu stworzonym przez Warner Bros. Television. Okazuje się, że smutne zdarzenie nie tylko wpłynęło na rozgłos oraz wspomnienia dotyczące Perry'ego, ale również zwiększyło popularność kultowej produkcji.
Oglądalność „Przyjaciół” wzrosła o 31% w tygodniu, kiedy media rozpisywały się na temat śmierci Matthew Perry'ego. Jak wskazują ostatnie analizy raportu Nielsena, w tygodniu od 23 do 29 października produkcja przyciągnęła przed telewizory wielu widzów serwisu Max, którzy łącznie poświęcili ponad 583 mln minut na seans. Tym samym serial zajął 7. miejsce w zestawieniu uwzględniającym pozyskane serie.
Na czele przytaczanego rankingu znalazły się takie seriale jak „W garniturach”, „Grey's Anatomy” oraz „Bluey”, czyli animacja przeznaczona nie tylko dla młodszych odbiorców dostępna w naszym kraju na Disney+. Co ciekawe, w kategorii oryginalnych produkcji analizy Nielsena wskazują, że największą popularnością wśród amerykańskich widzów cieszą się serie dostępne na Netflixie – na podium znalazły się „Zagłada domu Usherów” (944 mln minut), „Bodies” (768 mln minut) oraz „Życie na naszej planecie” (676 mln minut).
Przypomnijmy, że ranking Nielsena uwzględnia wyłącznie aktywność odbiorców streamingu ze Stanów Zjednoczonych, którzy korzystają z telewizorów.
Raport Nielsena (23-29 października) – wyniki w kategorii Pozyskanych seriali:
- „W garniturach” – 997 mln minut
- „Grey’s Anatomy” – 854 mln minut
- „Bluey” –771 mln minut
- „Kochane kłopoty” – 751 mln minut
- „NCI” – 709 mln minut
- „Cocomelon” (Netflix) – 660 mln minut
- „Przyjaciele” (Max) – 583 mln minut
- „The Simpsons” (Disney+) – 480 mln minut
- „Niepokorni” (Netflix) – 455 mln minut
- „Teoria Wielkiego Podrywu” (Max) – 450 mln minut