X (Twitter) bojkotowany przez Disney, Warner Bros. czy Apple. Elon Musk do reklamodawców: „Pier&^%cie się”

Technologie
6092V
Elon Musk
Iza Łęcka | 30.11.2023, 13:09

Elon Musk po raz kolejny sprawił, że o jego serwisie jest głośno. W związku z reakcją kilku dużych korporacji, które wstrzymały swoje reklamy na X (Twitterze), miliarder nie przebierał w słowach i zdecydowanie odpowiedział na tego typu praktyki.

Walki w Strefie Gazy są burzliwym tematem, który od wielu tygodni śledzi niemal cały świat – oczywiście, trwający od wielu lat oraz obecne działania Hamasu są różnorodnie komentowane, budzą ogromne emocje oraz stanowią źródło dyskusji, w których głos zajmują nie tylko politycy czy dyplomaci. W połowie listopada jeden z użytkowników X (Twittera) rozpoczął wątek jawnie określający jego antysemityzm – na wpis zareagował Elon Musk, który przyznał, że jest „to prawda”, po czym rozszerzył temat, przedstawiając szereg teorii atakujących między innymi organizację ADL (Ligę przeciw Zniesławieniom, żydowską organizację non-profit).

Dalsza część tekstu pod wideo

Wpis zyskał ogromny rozgłos i wzburzenie – zareagowali na niego nawet przedstawiciele Białego Domu, wyrażając całkowite potępienie wobec antysemickiej teorii i wykorzystywania swoich wpływów przez twórcę SpaceX i Tesli. Co najważniejsze jednak dla właściciela serwisu społecznościowego o światowym zasięgu, na bulwersującą wypowiedź odpowiedzieli reklamodawcy. Warner Bros. Discovery, Apple, Comcast, Disney, IBM czy Paramount Global to tylko kilka z największych korporacji, jakie wstrzymały swoje reklamy.

Temat został poruszony również podczas New York Times DealBook Summit, w którym uczestniczył Elon Musk. Choć cała wypowiedź miliardera była niezwykle chaotyczna, Musk zdecydowanie odpowiedział na reakcje korporacji:

Jeśli ktoś zamierza próbować szantażować mnie reklamą, szantażować mnie pieniędzmi – pier&^%cie się. Hej, Bob, jeśli jesteś na widowni – tak czuję, nie reklamuj się – odniósł się do wcześniejszej wypowiedzi Boba Igera, który podał powody wycofania reklam Disneya na X.

Trzeba jednak wspomnieć, że podczas wywiadu właściciel X przyznał, że antysemicki post był „błędem” i „jedną z najgłupszych - jeśli nie najgłupszą - rzeczą, jaką zrobił na platformie”. Nie ulega wątpliwości, że sprawa nie wpłynie na korzyść platformy...

Elon Musk mówi reklamodawcom, żeby się "pier#$lili". Następnie mówi, że reklamodawcy bojkotujący platformę mogą zabić X (Twitter). Jestem pewien, że powiedzenie im, żeby się odpier*%lili, pomoże.

Źródło: Twitter/ X: tomwarren

Komentarze (108)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper