Microsoft rzuca rękawicę Google i Apple. Sklep z grami mobilnymi coraz bliżej uruchomienia
Jak bumerang powraca temat sklepu przeznaczonego na mobilne sprzęty, stworzonego przez giganta z Redmond. Po przejęciu Activision Blizzard korporacja otrzymała w swoje ręce szereg niezwykle dochodowych IP, przyszedł więc czas na następne kroki, które potwierdził sam Phil Spencer.
W przestrzeni gier mobilnych niesamowicie mocne pozycje wypracowali sobie Apple i Google, którzy mając do dyspozycji App Store i Sklep Play czerpią zysk z każdej transakcji. Z tego tortu kawałek dla siebie planuje uszczknąć Microsoft – jeszcze przed finalizacją przejęcia Activision Blizzard sporo mówiło się o planach Amerykanów. Stworzenie sklepu przeznaczonego na smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne jest również możliwe dzięki nowym ustaleniom prawnym, które miałyby umożliwić użytkownikom instalowanie aplikacji i innych rozwiązań także za pośrednictwem zewnętrznych sklepów.
Phil Spencer uczestniczy w konwencie komiksów i rozrywki CCXP w Sao Paulo, gdzie został zapytany również o kwestię sklepu z mobilnymi grami. Okazuje się, że trwają prace nad przedsięwzięciem – Microsoft nawiązał kontakt z zewnętrznymi partnerami, dzięki którym osiągnięcie założonych celów stanie się możliwe.
To ważna część naszej strategii i coś, nad czym aktywnie pracujemy nie tylko samodzielnie, ale także rozmawiamy z innymi partnerami, którzy również chcieliby zobaczyć większy wybór sposobów zarabiania na telefonach – przyznał Spencer.
Dyrektor generalny Microsoft Gaming nie zdradził więcej szczegółów, choć trzeba przypomnieć, że swego czasu Tom Warren – dziennikarz The Verge – twierdził, że Microsoft może uruchomić sklep na urządzenia mobilne już w 2024 roku.