Gracze PS5 i PS4 otrzymują „stałe bany”. Klienci tracą dostęp do gier kupionych na konsolach PlayStation
Zanim zaczniecie dzisiejszą sesję przy konsoli, zalogujcie się na PlayStation Store, by przekonać się, czy posiadacie możliwość komfortowej rozgrywki. Coraz więcej użytkowników PlayStation informuje, że otrzymało „permanentne bany” bez poważnego powodu.
Niektórzy entuzjaści konsolowej rozgrywki zostali przywitani wiadomością od Sony, z której dowiedzieli się o braku możliwości zalogowania się na posiadane konta PlayStation Network i zagrania we wcześniej kupione produkcje na PlayStation 5 oraz PlayStation 4.
Na X/Twitterze, różnych forach oraz pierwszych serwisach użytkownicy wskazują, że otrzymali komunikaty potwierdzające zbanowanie w PlayStation Network. Sytuacja jest o tyle poważna i kłopotliwa, że bez dostępu do serwerów PlayStation, rozgrywka jest niemożliwa.
To konto zostało trwale zawieszone w PlayStation Network z powodu naruszenia Warunków korzystania z usługi PlayStation Network i Umowy użytkownika.
Powyższą wiadomość otrzymało część czytelników ResetEry oraz redakcji The Verge – klienci informują, że w ostatnim czasie nie wykonali żadnych nieakceptowanych działań, które poważnie wpłynęłyby na otrzymanie decyzji o banie.
Coś dziwnego dzieje się z PSN. Widzę mnóstwo doniesień o ludziach, którzy zostali nagle zbanowani i zablokowani na swoich kontach / bibliotekach cyfrowych pozornie bez powodu. Daj mi znać, jeśli tak się dzieje. (opublikowano ponownie, ponieważ poprzedni post jest stary, ale pojawiło się mnóstwo nowych komentarzy)
Something weird is going on with PSN. Seeing tons of reports of people being suddenly banned and locked out of their account/digital libraries for seemingly no reason. Let me know if this is happening to you.
— Dustin Furman (@DustinCanFly) December 5, 2023
(reposted because the og post is old, but tons of new comments) pic.twitter.com/7gfHlDvfr5
Gracze potwierdzają, że pomimo kontaktu z infolinią PlayStation, to nie otrzymują żadnej pomocy:
Tak, nękałem ich dość mocno i zmarnowałem prawie 2 godziny czasu, aby niczego nie uzyskać. Wciąż kazali mi czekać na e-mail lub przesłać prośbę o status na stronie internetowej. Poza tym po prostu uruchomili skrypt, dlaczego moje konto może zostać zbanowane. Żadnej pomocy.
Obecnie nie wiadomo, jakie powody stoją za tak zdecydowanymi karami. Sony nie wydało jeszcze w tej sprawie żadnego oświadczenia.
Bez żadnego powiadomienia, @PlayStation / @AskPlayStation trwale zablokowali mi dostęp do #PlayStation Network. Nikt nie wie dlaczego! Nie mam chargebacka, nie mogę się odwołać i nie mam odpowiedzi na status zawieszenia. CS mówi, żebym utworzył nowe konto i rozłącza mnie.
#sony #psn #gaming #ps5
Without any notice, @PlayStation / @AskPlayStation permanently banned me from the #PlayStation Network. No one knows why! I don't have a chargeback, I can't appeal & no response to suspension status. CS says to create a new account & disconnected me.#sony #psn #gaming #ps5 pic.twitter.com/YdoeHM76Iv
— Michael Dhaliwal (@michaeldhaliwal) December 4, 2023