Skyrim wiecznie żywy! Bethesda rozbudowuje grę i zapewnia wsparcie dla Steam Decka
Bethesda nie skupia się wyłącznie na rozwoju Starfielda. Studio przypomina światu o The Elder Scrolls V: Skyrim, którego najnowsze wydanie gry (Special Edition) doczekało się aktualizacji. Deweloperzy zaserwowali niemałą niespodziankę.
The Elder Scrolls V: Skyrim zadebiutowało na pierwszych platformach w 2011 roku i choć od tego momentu minęło ponad 10 lat, popularność produkcji wydaje się na tyle duża, że Bethesda nadal ma czas oraz chęci, by rozbudowywać tytuł.
Twórcy The Elder Scrolls V: Skyrim wykorzystują okazję, by rozbudować platformę do modyfikacji. Zespół opracował „Dzieła od Bethesda Game Studios”, by modderzy i zwykli gracze mogli przeglądać oraz pobierać elementy prosto z właściwego menu w grze.
Społeczność Skyrima wciąż ewoluuje, a my z przyjemnością ogłaszamy Dzieła od Bethesda Game Studios, nowy sposób dla graczy na odkrywanie, pobieranie i rozgrywanie zawartości stworzonej przez społeczność. W nowym menu Dzieł znaleźć teraz można istniejące mody do Skyrima, elementy z klubu twórczości i nowe produkcje. Wszystko jest dostępne do przeglądania już dziś, w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Twórcy mogą tam umieszczać własne bezpłatne dzieła dla graczy, a także aplikować do programu zweryfikowanych twórców Bethesda Game Studios, aby ustalać ceny swoich dzieł. Tak jest – jeśli zostaniecie zweryfikowanym twórcą, możecie zdobyć tantiemy za każde swoje dzieło sprzedane w Skyrim Special Edition.
Studio przedstawiło pierwsze "dzieła", które mogą zainteresować graczy:
- East Empire Expansion - Zakładajcie i rozwijajcie posterunki handlowe w całym Skyrimie i odblokowujcie nowe systemy kupieckie dla Kompanii Wschodniocesarskiej! Wypełnijcie skrzynie w lochach łupami dla przedstawicieli Kompanii, którzy dostarczą je następnie do najbliższego posterunku albo po prostu na rynek – w waszym imieniu. To dzieło dodaje zadania, w pełni zdubbingowane postacie niezależne i nie tylko. A to wszystko od Kinggath Creations, współtwórców Sim Settlements.
- Legendary Dungeons – Dwarven Delves - Duży pierwszy pakiet lochów od twórcy Trainwiza dodaje dwa wyjątkowe i niebezpieczne miejsca, w których spędzicie mnóstwo czasu. Możecie znać już Trainwiza z klasycznych modów memicznych z udziałem słynnego parowozu oraz oczywiście Zapomnianych Pór Roku – te dzieła klubu twórczości są też dostępne w Skyrim Special Edition.
- Katja the Thief - Unoctium znany jest głównie ze współpracy przy modach do Fallouta 4, ale tym razem stworzył Katję, zdubbingowaną norską kompankę, która dołączy do was podczas eskapad.
- Aldmeri Anti-Mage - Twórca Niero przedstawia pełną przepychu thalmorską szatę – nieskomplikowany, ale oszałamiający dodatek do garderoby każdego gracza. To, że spędzacie mnóstwo czasu na przetrząsaniu lochów nie znaczy, że nie macie wyglądać stylowo.
- Winterfrost - Twórca -TheDogOfWar oferuje graczom przepiękne domostwo, w którym poczujecie ciepełko, gdy na dworze zrobi się zimno. Zanim się wprowadzicie, będziecie musieli zaliczyć krótkie zadanie, ale warto to zrobić, żeby poczuć się jak w domu.
- Arquebus - To dzieło zawiera loch do zbadania oraz wyjątkową broń. Stworzone przez Shoeburglara, przedstawia graczom ogromne ruiny oraz centurionów stworzonych przez dwemerów, dzierżących potężny arkebuz (w czterech wersjach!)
- Shadetree Lodge - Twórczyni Elianora znana jest z tworzenia domów w Skyrimie, a w społeczności moderów zrobiła taką karierę, że zatrudniono ją nawet przy produkcji Starfielda! W tym dziele znajdziecie przytulny dom dla graczy na wodzie, w którym odpoczniecie po długim dniu pełnym przygód.
Na tym pozytywne informacje się nie kończą, ponieważ Bethesda zadbała o pełne wsparcie Steam Decka i obsługę ultraszerokich monitorów. Gracze będą mogli cieszyć się tytułem nie tylko na małym ekranie sprzętu Valve, lecz także na różnorodnych ekranach (16:9, 16:10, 21:9 i 32:9).
The Elder Scrolls V: Skyrim dorobił się sporej aktualizacji, która nie tylko wprowadza nowości, ale usuwa błędy. Poniżej znajdziecie wszystkie szczegóły:
Nowe funkcje
- Menu modów i klubu twórczości zostały połączone w jedno menu dzieł.
- Dodano funkcję sprawdzenia brakujących dzieł, aby rozwiązać problem z brakującymi dziełami podczas wczytywania pliku zapisu.
- Przechowujcie swoją lokalną kolejność wczytywania i pobierajcie ją z Bethesda.net.
- Zakres plików ESL został podwojony, do 4096 wpisów. Skrypty źródłowe Wędkarstwa, Niecodziennych osobliwości, Bóstw i kusicieli oraz trybu przetrwania są teraz dostępne w zasobach dla twórców.
- Do gry dodany został pakiet zasobów, który ma na celu wesprzeć twórców.
Naprawione błędy
- Usunięto wyłączenie, które mogło się pojawiać podczas walki z krasnoludzką balistą.
- Usunięto wyłączenie, które mogło się pojawiać podczas przekazywania dużej liczby strzał kompanowi.
- Usunięto problem, w wyniku którego Sąd Krwi nie uruchamiał się, jeśli zginęła pewna postać niezależna.
- Usunięto spowolnienie podczas uruchamiania dużej liczby dzieł.
- Usunięto problem, w wyniku którego świat trafiał pod wodę podczas szybkiej podróży.
- Usunięto problem, w wyniku którego postacie niezależne blokowały się w pętlach siadania i wstawania podczas prób używania mebli.
- Usunięto blokadę sterowania, która mogła nastąpić podczas zjadania zwłok z wybranym pierścieniem Namiry, przy włączonym trybie przetrwania.
- Dodano brakujący brud dla miejsca 1. na twarzach kobiecych.
- Usunięto problem, w wyniku którego wymiana z niektórymi łowcami była niemożliwa.
- Usunięto problem, w wyniku którego Miraak nie pojawiał się czasem podczas wykradania smoczych dusz.
- Do Zapomnianej Doliny można teraz przywołać Arvaka.
- W twierdzy Volkihar pyski bydła wampirów nie są już czarne.
- Naprawiono niebo nad Kopcem Dusz, które psuło się po wyjściu z leża rozpruwacza.
- Przywrócono bruk w obszarze egzekucji w Helgen.
- Naprawiono postacie niezależne, z których nie można było zebrać łupów w „Grocie na Turni”.
- Poprawiono błędne ustawienia przezroczystości na niektórych elementach Samotni.
- Poprawiono błędne ustawienia przezroczystości na zbrojach Ostrzy i krwawych smokach.
- Poprawiono błędne wartości uzbrojenia: szklanej buławy, szklanego młota bojowego, naostrzonego draugrowego topora wojennego, ebonowej buławy i ebonowego topora wojennego, a także większości sztyletów.
- Poprawiono niektóre topory wojenne orków, które korzystały z błędnego modelu.
- Poprawiono ebonowe tarcze, które były niewidzialne podczas używania przez wampiry.
- Poprawiono wartość okutej żelaznej zbroi przywracania.
- Krasnoludzki metal do przetworzenia można teraz sprzedawać kowalom.
- Plastry miodu można teraz sprzedawać u odpowiednich handlarzy.
- Usunięto błędny znacznik kolizji na zachód od Wichrowego Tronu.
- Poprawiono błędy kolizji, które występowały po opuszczeniu mostu zwodzonego podczas bitwy o Białą Grań.
- Usunięto problem, w wyniku którego portale w Zapomnianej Dolinie nie posiadały efektów graficznych.
- Usunięto problem, w wyniku którego portale w Zapomnianej Dolinie zmieniały kolor na fioletowy podczas otwierania.
- Poprawiono błędną geometrię kolumn w sali tronowej Vyrthura.
- Usunięto błędny tekst o aktywacji młynów pszenicznych.
- Błogosławieństwo Talosa właściwie pokazuje teraz 20%, a nie 0% redukcję w menu aktywnych efektów.
- Argoniański klient, księga 2 korzysta teraz z właściwego modelu świata.
- Poprawiono porwane postacie niezależne, które przenikały przez drzwi celi w Warowni Trevy.
- Zmieniono położenie żyły rudy żelaza, która wcześniej powodowała kolizję kamery gracza z pułapką z ogromnej czaszki w obozie przy Wyschniętym Potoku.
- Poprawiono unoszące się kamienie na moście pod Samotnią.
- Załatano przerwę w terenie na zachód od kopalni Żarzący Okruch.
- Załatano otwór w jaskini Wilczy Czerep.
- Załatano otwór w Argoniańskim Zgromadzeniu.
- Załatano przerwę w pokoju kontrolnym Nchuand-Zel.
- Usunięto migotanie na podłodze w Largashbur.
- Załatano przerwę pomiędzy skałami w okolicach jeziora Ilinalta.
- Z archiwum „Różne” usunięto zniszczoną trawę.
- Poprawiono wydajność gry w sali tronowej Vyrthura.
- Ogólne poprawki wydajności.
- Różne poprawki literówek i lokalizacji.
- Alternatywne zbroje – ebonowe płytowe - Poprawki lokalizacji.
- Alternatywne zbroje – elfiego łowcy - Poprawki lokalizacji.
- Alternatywne zbroje – orkowe łuskowe - Pancerz znajduje się teraz w kuźni w kategorii „orkowe”, a nie „różne”.
- Alternatywne zbroje – skórzane - Zaktualizowano opis, aby lepiej informował o zadaniu.
- Alternatywne zbroje – srebrne - Poprawki lokalizacji.
- Alternatywne zbroje – stalowe żołnierskie - Aldepius nie ma już tematu o Kapłanie Ćmy podczas zadania „Prorok”.
- Posiadłość Krwawego Chłodu - Dodatkowy uchwyt na szmaragdowy talizman został zamieniony na brakujący uchwyt na szafirowy talizman.
- Kościany wilk - Usunięto problem, w wyniku którego zombie pojawiały się w pewnych miejscach, gdzie obecne były kościane wilki. Poprawiono błędy tłumaczenia związane ze spotkaniami w dziczy.
- Przyczyna - W krainie martwych można teraz przywołać Arvaka. Cecha „Zdolny zielarz” wpływa teraz na rośliny w krainie martwych. Poprawiono błędy w lokalizacji.
- Czempioni wojny domowej - Naprawiono brakujące tłumaczenia. Usunięto wyłączenie, które mogło wystąpić po otrzymaniu zbroi związanej z zadaniem.
- Konkurs - Dodano możliwość wzmocnienia Pięści Randagulfa.
- Groza nieboszczyka - Poprawiono brakujące siatki nóg po założeniu butów kapitana.
- Zestaw ulepszonych kusz - Poprawiono błędy w lokalizacji.
- Wędkarstwo - Opis zadania „Złapane w deszczu” właściwie opisuje teraz słońcaka karłowatego. Dostosowano tekstury uzbrojenia draugrów, aby lepiej pasowały do reszty zestawu. Poprawki lokalizacji.
- Duchy Trójcy - Usunięto zawieszenie, które mogło występować podczas zbyt szybkiego przeprowadzenia rytuału Prawego ognia.
- Nekromantyczna księga czarów - Gracze nie mogą już zbierać strzał używanych przez przywołane „szkielety-strzelców”. Poprawki lokalizacji.
- Bóstwa i kusiciele - Cecha „Zdolny zielarz” wpływa teraz na rośliny w korzennych tunelach. Poprawiono miecz szaleństwa, który miał zbyt niską wartość. Poprawki lokalizacji.
- Rozdarty Cień - Gracze nie mogą już przeprowadzić kradzieży kieszonkowej na Cieniu. Poprawki lokalizacji.
- Kostur Sheogoratha - Poprawki lokalizacji.
- Przełom i Upiorna garda - Poprawki lokalizacji.
- Tryb przetrwania - Usunięto problem, w wyniku którego gracz mógł używać magii bez końca, choć jego poziom magii był wyczerpany.
- Dzikie konie - Poprawki lokalizacji.
TYLKO NA PC
- FUNKCJA: Obsługa ultraszerokich monitorów (16:9, 16:10, 21x9, 32x9).
- FUNKCJA: Obsługa Steam Decku.
- FUNKCJA: Różne ulepszenia na konsolach.
- CTRL+C kopiuje teraz wybraną referencję z konsoli.
- CTRL+V wkleja teraz tekst ze schowka do konsoli.
- Do konsoli dodano komendę „KAH”, która zabija wszystkie wrogo nastawione postacie.
- Do konsoli dodano komendę „GetSelectedRefBase”, która zwraca identyfikator formy podstawowej dla wybranej referencji.
- Identyfikator formy podstawowej wyświetla się teraz obok identyfikatora wybranej referencji.
- Komenda „Help” pozwala teraz filtrować po typie formy.
- FUNKCJA: „sStartingCell”, „sStartingCellX” i „sStartingCellY” mogą zostać teraz dodane do sekcji Ogólne w SkyrimCustom.ini, aby automatycznie wczytać grę w konkretnych miejscach po jej rozpoczęciu.
- FUNKCJA: Obsługa makr.
- W folderze gry znajdziecie nowy plik: SkyrimConsoleDefault.ini. Zawiera on układ i nowe komendy bazowe. Listę można zmieniać poprzez stworzenie nowego pliku o nazwie
- SkyrimConsole.ini w tym samym folderze.
- Usunięto problem, w wyniku którego ekran się kurczył po użyciu Alt+Tab.
- Ogólne poprawki stabilności i optymalizacje.
TYLKO EPIC
- Usunięto problem, w wyniku którego nie były rozpoznawane kontrolery Xbox.
TYLKO NA PLAYSTATION
- Usunięto problem, w wyniku którego kamera gracza zawsze kierowała się na północ, po opuszczeniu menu postaci, siedząc na koniu.
- Usunięto wytyczne ekranowe, które blokowały się czasem na ekranie po wczytaniu zapisu.
- Poprawiono migające światełka w zbiorniku Wyszczerbiona Bania.
- PS4: Poprawiono ikonę przycisku Options.
- PS5: Poprawiono błędne ułożenie na liście zadań.
TYLKO NA XBOKSIE:
- Ogólne ulepszenia stabilności (Morthal).
CREATION KIT
- Ulepszenia stabilności.
- Nowe pole „Wyświetlaj tylko edytowane formy” w oknie obiektu.
- W menu danych znajduje się teraz kolumna „Data modyfikacji”.
- Wtyczki i pliki główne można teraz sortować, klikając w dowolną nazwę kategorii w menu danych.
- Pasek tytułowy pokazuje teraz, czy wasza wtyczka jest zgodna z ESL, w oparciu o ostatni zapis.
- Ramki krajobrazu można teraz przełączać. Dostępne opcje to: widoczna, widoczna na całej geometrii i wyłączona.
- Dodano RoboVoice, który pozwala wam łatwo dodawać tymczasowe linie dialogowe.
- Dodano LipFuzer, a więc możecie generować pliki FUZ prosto do gry.
- LipGenerator został zaktualizowany do wersji 64-bitowej.
- Użytkownicy mogą teraz przeglądać i wybierać istniejące pliki głosowe w eksploratorze plików, prosto poprzez okno edycji odpowiedzi.
- Creation Kit ostrzega teraz, jeśli wasza wtyczka jest oznaczona jako „tylko do odczytu”.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Elder Scrolls V: Skyrim.