Blade „dzisiaj” nie jest grą ekskluzywną według byłego dewelopera z PlayStation. „To był wymóg Marvela”
Microsoft nie podał platform docelowych dla nowej gry Arkane Studios, więc choć pojawiają się opinie dotyczące pełnej ekskluzywności dla Xboksów i PC, to jednak część osób wierzy w udostępnienie przygody na PlayStation 5.
Twórcy serii Dishonored pracują nad pierwszą grą z uniwersum Marvela. Studio otrzymało w swoje ręce Blade'a i łowca wampirów ma trafić do Paryża, gdzie zajmie się utylizacją krwiopijców. Tytuł został zapowiedziany za pomocą krótkiej zajawki podczas The Game Awards.
Już wcześniej wspominaliśmy o możliwej ekskluzywności Blade'a, jednak w temacie wypowiedział się Alex Smith – były pracownik Sony Bend, czyli zespołu odpowiedzialnego za Days Gone. Twórca nie pracuje już dla PlayStation, ale podzielił się bardzo ciekawą informacją.
DZISIAJ, mówię DZISIAJ!!! 8 grudnia 2023 BLADE nie jest grą na wyłączność Xboksa.
wbrew temu, co mówią:
"Bethesda jest niezależna" "Bethesda jest wydawcą"
"FTC, wyrok CMA itp."To był wymóg Marvela!!!
#Blade #Marvel #xbox
🚨 BREAKING 🚨
— Alex Smith (@AlexSmitk) December 8, 2023
TODAY, I said TODAY!! December 8th 2023 BLADE is not an Xbox exclusive.
contrary to what they are saying:
"Bethesda is independent" "Bethesda is a publisher"
"FTC, CMA judgment etc"
It was a requirement from Marvel!!!#Blade #Marvel #xbox pic.twitter.com/lQESuBAyDx
Według dewelopera Blade jest częścią ostatnich umów firm zewnętrznych, które otrzymały licencje od Disneya/Marvela – Electronic Arts nawiązało współpracę i twórcy od EA rozwijają dwie przygody (Iron Man, Czarna Pantera).
Jego zdaniem „WSZYSTKIE gry Marvela licencjonowane od 2022 roku będą musiały być cross-platformowe” – Alex Smith potwierdził, że właśnie taką wiadomość otrzymał od Electronic Arts. To podobno był wymóg Marvela, by produkcje były dostępne na wielu platformach.
Alex Smith poruszył także temat Wolverine'a – w tym wypadku PlayStation miało otrzymać licencje wcześniej (przed wspomnianym 2022 rokiem) i w tym czasie Marvel jeszcze nie wymagał, by produkcje trafiały na wszystkie platformy.
Twórca w pierwszej wiadomości zaznaczył, że aktualnie („dzisiaj”) tytuł ma trafić nie tylko na Xboksy i PC, ale trudno powiedzieć, jak będzie wyglądać sytuacja za kilka lat. Aktualnie Microsoft nie skomentował tej sytuacji.