The Elder Scrolls od twórców Fallout: New Vegas? Bethesda odmówiła Obsidian Entertainment
Obsidian Entertainment miało okazję rozwijać jedno uniwersum Bethesdy i Chris Avellone chciał pójść za ciosem, by móc oferować dodatkowe przygody w świecie The Elder Scrolls. Twórcy serii jednak nie zgodzili się na rozwijanie spin-offu.
Chris Avellone miał przez lata szansę rozwijania gier dla Obsidian Entertainment i deweloper skomentował wiadomość, według której jego zespół lata temu chciał stworzyć nową część The Elder Scrolls. Projektant opublikował dłuższą wiadomość na temat jego propozycji.
Chris Avellone nie mógł liczyć na spokojną pracę nad Fallout: New Vegas, ale nawet pomimo pewnego chaosu, deweloper zebrał kilka pomysłów, by razem ze swoim zespołem stworzyć spin-off serii The Elder Scrolls.
To prawda. Jedna z propozycji na Elder Scrolls (którą przedstawiłem) miała pełnić tę samą funkcję, jaką pełniło FNV między F3 i F4, aby zapewnić więcej przygód w scenerii na lata przed kolejną premierą Bethesdy.
I thought it couldn't hurt to try and push a similar system to what Treyarch/Activision had going with Call of Duty at the time (but hopefully less rushed).
— Chris Avellone (@ChrisAvellone) December 18, 2023
Bethesda could do a core release, then we'd release a TES title (in same world or a divergent timeline/era) before the…
Obsidian Entertainment chciało otrzymać kilka lat na stworzenie przygody, którą deweloper porównał do relacji w firmach Activision, które „wymieniają się”, by raz na 12 miesięcy oferować nową część z serii Call of Duty. W przypadku The Elder Scrolls nie moglibyśmy liczyć na taką intensywność, ale gry Obsidianu mogłyby dobrze współgrać z projektami Bethesdy.
Pomyślałem, że nie zaszkodzi spróbować wprowadzić system podobny do tego, który Treyarch/Activision wprowadziło w Call of Duty w tamtym czasie (ale miejmy nadzieję, że mniej pośpiesznie).
Bethesda mogłaby wydać podstawową wersję, a my wypuścilibyśmy tytuł TES (w tym samym świecie lub rozbieżnej linii czasowej / epoce) przed kolejnym dużym wydaniem Bethesdy.
Prawdopodobnie jest to mniej istotne teraz, gdy Elder Scrolls Online się rozwija, ale w tamtym czasie wydawało się, że może to przynieść korzyści obu studiom.
Bethesda jednak nie była zainteresowana taką współpracą. Chris Avellone podkreślił, że jego zdaniem firma nigdy nie była zadowolona z odbioru Fallout: New Vegas, więc Obsidian Entertainment nie mogło zrealizować planu.
Warto jednak podkreślić, ,że Bethesda dołączyła do Microsoftu, a korporacja wcześniej kupiła Obsidian Entertainment. Już w tym czasie mówiło się o możliwym rozwijaniu Fallout: New Vegas 2, ale jak wiadomo firma ma swoje dwa duże projekty – w przyszłym roku ma zadebiutować Avowed, a jednocześnie studio pracuje już nad The Outer Worlds 2.