God of War ostro krytykowany przez twórcę serii. Cory Barlog odpowiedział
Wielu graczy niezwykle ciepło przyjęło konwencję najnowszych przygód Kratosa, który znalazł się na Dalekiej Północy. Najnowszy dodatek, który bez większych zapowiedzi jest dostępny na rynku od zeszłego tygodnia, pozwolił kultowemu bohaterowi PlayStation w pewnym stopniu rozliczyć się z przeszłością. Stan uniwersum jednak nie podoba się Davidowi Jaffe, który krytykuje drogę wybraną przez Santa Monica Studio.
David Jaffe jest jednym z ojców sukcesu God of War. Deweloper był reżyserem i głównym designerem pierwszej części debiutującej na PlayStation 2 oraz dyrektorem kreatywnym God of War 2. W 2007 roku odszedł ze studia PlayStation, ale przez kilka lat blisko współpracował z przedsiębiorstwem, zakładając Eat Sleep Play, które przygotowało dla Sony dwie gry z serii Twisted Metal.
Doświadczony twórca ponownie podzielił się swoimi przemyśleniami i opublikował materiał, który może zwrócić uwagę autorów współczesnego God of War. Jaffe zdecydowanie skrytykował kierunek obrany przez Santa Monica Studio – jego zdaniem zespół ma już swoje lata i przelewa życiowe doświadczenia na postacie, zamiast realizować nowe IP, nie wpływając tym samym na klimat całego świata Kratosa.
David Jaffe porównał God of War do najnowszej części serii „Indiana Jones” – deweloper uważa, że Santa Monica Studio oraz Steven Spielberg źle rozwijają marki:
Wiesz co? [To jak:] "Jestem Steven Spielberg; jestem już starszy, ale naprawdę lubię rodzinne tematy i chcę opowiadać historie o ojcach oraz synach. Nie, pier*ol się! Nie taka jest ta postać, niezależnie od tego, czy jest to Indy czy cholerny Kratos.
Na wiadomość redakcji 80 LEVEL, która przedstawiła materiał, zareagował Cory Barlog. Jego wpis sugeruje, że zabrakło mu słów lub po prostu nie chce wdawać się w medialne przepychanki:
https://t.co/B1dPQrJyNQ pic.twitter.com/lAQYJ36VhP
— golrab of the frost (@corybarlog) December 18, 2023