Spider-Man 2 kosztował majątek – za ile powstanie Wolverine? Ratchet odnotował stratę
Zgodnie z zeszłotygodniowymi zapowiedziami grupa hakerów Rhysida opublikowała masę danych Insomniac Games. W plikach odnaleziono szacunki dotyczące budżetów oraz wyników poszczególnych projektów – w tym także nadciągającego Wolverine'a.
PlayStation oraz Insomniac Games mają twardy orzech do zgryzienia. Po publikacji danych wykradzionych przez gang Rhysida poznaliśmy harmonogram prac deweloperów na następne lata, w którym nie brakuje przygód czerpiących garściami z produkcji Marvela. Dane uwzględniają także kosztorysy danych produkcji oraz przewidywania dotyczące sprzedaży, dzięki którym wiemy, jak wielkim przedsięwzięciem był debiutujący w październiku Spider-Man 2.
Budżet Spider-Mana 2 wyniósł 315 mln dolarów – sprzedaż 10,5 mln egzemplarzy ma doprowadzić do 35% zwrotu z inwestycji oraz zysku na poziomie 75 mln dolarów. Przypomnijmy, że zaledwie 11 dni po premierze gra przebiła rezultat 5 mln sztuk, co jak najbardziej może sugerować znacznie większą sprzedaż.
Insomniac Games planuje przeznaczyć na produkcję Marvel's Wolverine 305 mln dolarów, natomiast trzecia pełnoprawna odsłona Pająków miałaby kosztować 385 mln dolarów. Według wstępnych analiz przygoda Logana miałaby przynieść 40% zwrot kosztów przy sprzedaży sięgającej 10 mln kopii – jeszcze lepiej poradziłby sobie Spider-Man 3, który miałby się sprzedać w liczbie 14,5 mln egzemplarzy.
Co ciekawe, Ratchet & Clank: Rift Apart, pomimo bardzo dobrego przyjęcia wśród recenzentów, nie spotkało się z równie entuzjastycznym zainteresowaniem graczy. Produkcja osiągnęła wynik na poziomie zaledwie 2,2 mln sztuk, co przy budżecie wynoszącym 81 mln dolarów przyniosło negatywny skutek – deweloperzy odnotowali 8 mln dolarów straty.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Marvel's Spider-Man 2.