Blade powstaje na Void Engine. To znakomita wiadomość dla fanów gier Arkane
Na najnowszą grę studia odpowiedzialnego za Dishonored przyjdzie nam jeszcze trochę zaczekać, ale możemy z większym spokojem patrzeć w przyszłość i czekać na nowe informacje o przygodzie łowcy wampirów. Blade powstaje na Void Engine.
Po zapowiedzi Blade'a pojawiło się wiele skrajnych emocji. Fani Xboksa świętowali nadejście gry, a entuzjaści PlayStation śmiali się, podkreślając, że „specjaliści od wampirów” otrzymali w swoje ręce ciekawe IP.
Społeczność związana z marką PlayStation oczywiście nawiązywała do Redfall, jednak musimy pamiętać, że w tym wypadku pojawił się jeden bardzo ważny element – za produkcję odpowiadał mniejszy zespół, który nie korzystał z technologii głównego Arkane.
Redfall powstał na Unreal Engine 4, ale Dishonored 2, Dishonored: Death of the Outsider oraz Deathloop nie tylko zostały opracowane przez Arkane Lyon (główny oddział studia – autorzy Blade'a), ale przede wszystkim tytuły były stworzone na Void Engine.
Jest to technologia bazująca na Id Tech 5, która została dopracowana do własnych potrzeb przez deweloperów z Arkane. Studio ma ogromne doświadczenie w tworzeniu produkcji na tym silniku, co na pewno będzie miało ogromne znaczenie dla Blade'a – deweloperzy zapewne szybciej poradzą sobie ze zrealizowaniem gry i nie natrafią na problemy związane z silnikiem.
Nadchodząca gra Blade od Arkane Lyon jest tworzona na silniku Arkane Void Engine według starszego artysty oświetlenia
Upcoming Blade Game by Arkane Lyon is being made on Arkane's Void Engine acc to Senior Lighting Artist pic.twitter.com/n6dzbE73Ga
— Faizan Shaikh (@FaizShaikh7681) December 17, 2023