Główny twórca Mass Effect nie miał ochoty tworzyć nowej gry z serii - podał powód
Mac Walters to jeden z najbardziej zasłużonych twórców ze studia BioWare. Od pewnego czasu nie pracuje on w kanadyjskim zespole, a teraz zdradził, dlaczego postanowił odejść.
W gwoli przypomnienia - Mac Walters zaczynał jako scenarzysta Jade Empire, aby potem zostać starszym scenarzystą pierwszego Mass Effect, a następnie głównym scenarzystą drugiej i trzeciej odsłony marki. Potem stał się również dyrektorem kreatywnym Mass Effect Andromeda, a na końcu reżyserem remasterów Mass Effect: Edycja Legendarna.
Wydawać mogłoby się, że Walters będzie miał ochotę opracować również kolejną, tym razem już pełnoprawną odsłonę serii - jak zdradził w podcaście MinnMax, deweloper uznał, że musiał wiedzieć, kiedy odejść od BioWare i zostawić Mass Effect w przeszłości:
[Mass Effect] Legendary Edition zostało wydane wiosną 2021 r., a ja opuściłem BioWare w wakacje 2022 r., więc był to długi okres, w którym odpoczywałem, odłączałem się i czułem: „Hej, myślę, że już z tym skończyłem". Dla mnie był to proces. Jestem pewien, że patrząc z zewnątrz wydawało się to bardziej gwałtowne, ale przeszedłem przez to własną mentalną podróż.
Mac Walters dodał też, że wbrew powszechnej opinii w BioWare pracowało mu się przyjemnie i będzie dobrze wspominał czas spędzony w studiu. Dodatkowo przyznał, że "raczej nigdy nie będzie już pracował przy Mass Effect", a praca nad Edycją Legendarną była miłym zakończeniem rozdziału w jego życiu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Mass Effect: Edycja Legendarna.