PS5 Pro potwierdzone dzięki Marvel’s Wolverine? Gra ma wykorzystać nowoczesną technologię niedostępną w PS5
Sony jak dotąd nie pochwaliło się mocniejszym modelem PlayStation 5, lecz wiele czynników wskazuje, że sprzęt rzeczywiście powstaje. Nadciągająca przygoda Logana miałaby wykorzystać technologię, która mogłaby znaleźć się w PS5 Pro.
W ostatnich tygodniach byliśmy świadkami ujawnienia wielu informacji na temat PS5 Pro, ponieważ w grudniu devkity mocniejszej konsoli miały trafić do pierwszych deweloperów. Sony wciąż nie odniosło się do wszelkich spekulacji, tymczasem pliki wykradzione z serwerów Insomniac Games sugerują, że konsola zmierza na rynek.
Gracze dotarli do szczegółów technologii wykorzystanych w Marvel’s Wolverine. Gra Sony ma zapewnić animacje twarzy o filmowej jakości, lepsze zniszczenia, uszkodzenia i regeneracje w czasie rzeczywistym, globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym, dynamiczną pogodę oraz roślinność, a podczas rozgrywki ujrzymy bardziej dopracowane animacje głównego bohatera. Tytuł miałby działać w 60 klatkach na sekundę w trybie wydajnościowym RT.
To wszystko w lepszej lub gorszej wersji moglibyśmy zobaczyć na PlayStation 5, jednakże Marvel’s Wolverine ma również skorzystać ze „skalowania AI opartego na uczeniu maszynowym” – technologia została wymieniona w przecieku dotyczącym PS5 Pro, a deweloperzy opracowujący tytuły na PS5 mieliby również z niej korzystać.
PS5 Pro ma posiadać dedykowane systemy do skalowania opartego na AI, co pomoże zespołom producenckim jak najbardziej wykorzystać potencjał platformy.
Doniesienia wskazują, że PS5 Pro miałby zadebiutować w drugiej połowie 2024 roku. Biorąc pod uwagę możliwości Insomniac Games, studio na pewno pracuje nad uwzględnieniem jak najnowocześniejszych rozwiązań w Marvel’s Wolverine.