Halo 6 może znajdować się w produkcji od wielu miesięcy. Studio rozwija grę na Unreal Engine 5
343 Industries nie traci czasu i od niemal dwóch lat może pracować nad stworzeniem nowej przygody Master Chiefa. Prace nad Halo 6 mogły zostać rozpoczęte już w 2022 roku, co będzie znakomitą wiadomością dla graczy, którzy czekają na nową przygodę w tym uniwersum.
Halo Infinite zadebiutowało w 2021 roku i początkowo cieszyło się naprawdę dużą popularnością. Deweloperzy z 343 Industries nie byli jednak gotowi na rozwijanie gry-jako-usługi, dlatego też pomimo nowej zawartości, możliwości sprawdzenia kolejnych map i trybów, nie brakowało momentów, kiedy zgromadzona, liczna społeczność bardzo dawała znać o swoim niezadowoleniu. Wydaje się możliwe, że zespół od dłuższego czasu pracuje już nad nowym projektem.
343 Industries w ostatnim czasie zmierzyło się z licznymi wewnętrznymi problemami. Studio doświadczyło sporych zmian, lecz to nie powstrzymało pracowników przed przygotowaniem tajnej produkcji, która powinna zwrócić uwagę wiernych fanów IP.
Justin Dinges, były dyrektor artystyczny, na swoim profilu LinkedIn określił, że od kwietnia 2022 roku pracował nad „niezapowiedzianą odsłoną Halo”, natomiast Ian Slutz, starszy projektant systemów, wspomniał o przygotowywaniu zawartości na Unreal Engine 5. Tym samym potwierdzają się plotki, że studio Microsoftu porzuciło własny silnik, by rozwijać następną strzelankę na technologii Epic Games.
(FYI) Według strony Justina Dingesa (dyrektora artystycznego) na LinkedIn, 343 pracuje nad kolejną niezapowiedzianą odsłoną Halo od kwietnia 2022 roku.
Ponadto, Ian Slutz (starszy projektant systemów postaci) tworzy systemy graczy i zasoby w UE5.
(FYI) According to Justin Dinges's (Art Director) LinkedIn page, 343 has been working on the next unannounced Halo release since April 2022
— Alan Feely (@IdleSlothVGT) January 9, 2024
Also, Ian Slutz (Senior Character System Designer) has been building player systems and assets in UE5
Sources:https://t.co/IczfsyieBj… pic.twitter.com/Wxwu1ui6Q6
Nowe Halo na pewno będzie potrzebować sporo czasu, ponieważ deweloperzy stanąprzed zadaniem ponownego odświeżenia uniwersum, dodatkowo przenosząc część swoich systemów na Unreal Engine 5.