Final Fantasy XVII może zostać stworzony przez nowe pokolenie. Twórcy z „większą wrażliwością”
Producent Final Fantasy XVI i producent oraz reżyser Final Fantasy XIV: Dawntrail myśli już o następnej, wielkiej części serii Final Fantasy. Naoki Yoshida potwierdził, że kolejna gra może już zostać stworzona przez nowe pokolenie deweloperów.
W zeszłym roku Square Enix świętowało premierę Final Fantasy XVI. Gra jest aktualnie dostępna wyłącznie na PlayStation 5, otrzymała pierwszy dodatek, a drugi trafi na rynek w następnych miesiącach – jednocześnie tytuł zadebiutuje na komputerach osobistych.
Square Enix zapewne już planuje następną część w serii, a temat Final Fantasy XVII poruszył Shuhei Yoshida z PlayStation. Szef działu gier indie rozmawiał z producentem Final Fantasy i zapytał o nową część docenionego IP.
Naoki Yoshida podczas rozmowy zasugerował, że Final Fantasy XVII może już zostać stworzone przez następne pokolenie deweloperów – zmiana pokoleniowa może znacząco wpłynąć na całe uniwersum.
Może nadszedł czas, by ktoś nowy, a nie ci sami starzy, przejęli następną grę. Myślę, że w pewnym sensie dobrze byłoby spojrzeć w przyszłość i sprowadzić młodsze pokolenie, z większą wrażliwością, aby stworzyli nowe Final Fantasy z wyzwaniami, które pasują do dzisiejszego świata.
Słowa dewelopera są bardzo ciekawe, ponieważ możemy śmiało założyć, że prace nad Final Fantasy XVII już ruszyły. Korporacja pewnie opracowuje pierwsze koncepcje na nową część i bardzo możliwe, że Naoki Yoshida postanowił powiedzieć te słowa, by w przyszłości potwierdzić zmianę pokoleniową.
Naoki Yoshida w trakcie rozmowy wspomniał również, że nowi deweloperzy będą musieli „rzucić wyzwanie” wcześniej wydanym odsłonom wielkiej serii. Producent podkreślił, że nie chce tworzyć żadnych negatywnych emocji i rywalizacji, jednak zawsze autorzy Final Fantasy realizują przygody z myślą „moja [część] będzie najlepsza”. Jego zdaniem zespół na początku powinien przelać na papier pomysły, by wybrać, co będzie najlepsze dla uniwersum, a później decydować o takich szczegółach, jak umiejscowienie akcji czy też nawet sam system walki.