Nintendo całkowicie zdominowało Japonię. Sprzedaż gier i sprzętu z 2023 roku potwierdza sytuację
Sony oraz Microsoft chcą walczyć o japoński rynek, jednak w Kraju Kwitnącej Wiśni największą popularnością cieszą się wyłącznie gry na Nintendo Switcha. Najnowsze zestawienie potwierdza kompletną dominację ekipy Mariana.
W 2023 roku na rynku zadebiutowało wiele świetnych gier, które zostały dobrze przyjęte przez branżę. Japończycy jednak wciąż nie zmieniają przyzwyczajeń i najchętniej sięgali po konsolę Nintendo i produkcje na sprzęt Big N.
W ostatnich 12 miesiącach gracze z Japonii kupili 4 062 609 sztuk Nintendo Switcha – na rynku znajduje się już ponad 31,7 mln egzemplarzy tej platformy. W tym czasie dobrą dyspozycją cieszył się PlayStation 5, ponieważ korporacja sprzedała 2 587 468 pudełek z PS5 i ostatecznie w tym kraju znajduje się blisko 5 mln konsol aktualnej generacji Sony (4 964 857). Xbox Series X|S nadal w zasadzie nie liczy się w tej stawce – 141 712 sztuk w 2023 roku (540 107 od premiery).
Klienci z Japonii najchętniej kupowali gry dostępne wyłącznie na Nintendo Switchu – w TOP 10 znajdują się wyłącznie produkcje przygotowane z myślą o urządzeniu Big N:
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – 1 929 603 (1 929 603),
- Super Mario Bros. Wonder – 1 549 401 (1 549 401),
- Pikmin 4 – 1 119 027 (1 119 027),
- Pokemon Scarlet and Violet – 907 432 (5 246 363),
- Momotaro Dentetsu World: Chikyuu wa Kibou de Mawatteru! – 795 681 (795 681),
- Mario Kart 8 Deluxe – 617 223 (5 631 598),
- Kirby’s Return to Dream Land Deluxe – 514 581 (514 581),
- Dragon Quest Monsters: The Dark Prince – 510 477 (510 477),
- Splatoon 3 – 503 312 (4 191 126),
- Super Mario RPG – 447 687 (447 687).
Na uwagę zasługuje na pewno fakt, że aż trzy tytuły przekroczyły ponad 1 mln sprzedanych egzemplarzy, a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom zbliżyło się nawet do 2 mln sztuk. Mówimy w tej sytuacji o sprzedaży gry wyłącznie na jednym rynku.