Super Mario Bros. Wonder zamknął 2023 na szczycie. Wyniki sprzedaż ostatnich tygodni grudnia w Japonii
Od zakończenia 2023 roku minęło już trochę czasu, ale - umówmy się - jeszcze przynajmniej przez kilka najbliższych tygodni będziemy mieli do czynienia z różnego rodzaju podsumowaniami i rozliczeniami minionych dwunastu miesięcy. Zarówno pod kątem subiektywnych rankingów, jak i różnego rodzaju policzalnych wyników.
Jednym z nich jest oczywiście sprzedaż. Tak się bowiem składa, że Famitsu po przerwie udostępniło nam rezultaty z ostatnich dwóch tygodni w Kraju Kwitnącej Wiśni. Jak się pewnie możecie domyślać, nie pojawiły się w tamtym okresie żadne nowości, ale doskonale widać, które pozycje cieszyły się największą popularnością w okresie świątecznym (Kurisumasu). Sprawdźcie pierwszą dziesiątkę:
Sprzedaż gier w Japonii (18.12 - 31.12)
- [NS] Super Mario Bros. Wonder – 156 304 (w sumie: 1 483 967)
- [NS] Momotaro Dentetsu World: Chikyuu wa Kibou de Mawatteru! – 102 624 (w sumie: 705 685)
- [NS] Pikmin 4 – 60 982 (w sumie: 1 101 420)
- [NS] Dragon Quest Monsters: The Dark Prince – 38 460 (w sumie: 471 902)
- [PS5] Marvel’s Spider-Man 2 – 32 255 (w sumie: 145 748)
- [NS] Mario Kart 8 Deluxe – 29 468 (w sumie: 5 614 614)
- [NS] Minecraft – 27 752 (w sumie: 3 383 502)
- [NS] Super Smash Bros. Ultimate – 27 290 (w sumie: 5 389 560)
- [NS] WarioWare: Move It – 26 673 (w sumie: 131 080)
- [NS] Pokemon Scarlet / Violet – 24 433 (w sumie: 5 235 117)
Z ciekawostek warto na pewno wspomnieć o zbliżającym się do 1.5 miliona sprzedaży Super Mario Bros. Wonder, czy nowym Momotaro Dentetsu World, które przebiło prób 700 tysięcy. Jak widać (mając na uwadze, że mówimy tu o dwóch tygodniach, a nie o jednym, jak to zwykle bywa) sprzedaż wypadała całkiem nieźle. I mamy nawet jednego przedstawiciela PS5!