Netflix z reklamami nie odstrasza użytkowników. Coraz większa popularność tańszego abonamentu
Nowa wersja abonamentu Netflix z reklamami generowała jeszcze niedawno spore kontrowersje. Wygląda jednak na to, że z użytkownicy platformy VOD ochoczo przechodzą na taką tańszą opcję.
Netflix ogłosił, że już ponad 23 mln aktywnych użytkowników korzysta z nowej opcji abonamentu, w której wyświetlane są między filmami/serialami reklamy. W zamian za taką niedogodność obniżona jest cena subskrypcji.
Taki wynik oznacza, że w zaledwie 2 miesiące do opcji abonamentu z reklamami przyłączyło się kolejnych 8 milionów osób. Netflix chwalił się w listopadzie 2023 roku, że posiada już 15 mln użytkowników z taką subskrypcją w listopadzie 2023 r. Na całym świecie Netflix ma już we wszystkich opcjach abonamentu ok. 247 mln klientów.
Netflix udostępnił opcję abonamentu z reklamami m.in. W USA, Kanadzie, Australii, Brazylii, Francji, Japonii i Hiszpanii. W USA Netflix z reklamami kosztuje 6,99 dolarów na miesiąc (standardowy abonament to natomiast wydatek 15,49 dolarów miesięcznie). W Polsce taka opcja jest wciąż niedostępna a Netflix nie ogłosił choćby przybliżonego terminu jej wprowadzenia do oferty.