2024 rok zaczyna się fatalnie dla pracowników branży gier. Ponad 3 tysiące zwolnień od 1 stycznia
W roku 2023 dochodziło do masowych zwolnień w branży gier. Według szacunków GamesIndustry pracę straciło przez 12 miesięcy ponad 10 tysięcy deweloperów. Niestety z tym zjawiskiem mamy też do czynienia w 2024 r.
Redakcja Kotaku przygotowała podsumowanie informacji o zwolnieniach w branży gier w styczniu 2024 r. Według szacunków serwisu pracę straciło już (lub straci w najbliższym czasie po ogłoszeniach firm) ponad 3000 osób.
Do znanych już zwolnień, które opisujemy w ostatnich tygodniach, dołączyło właśnie studio Wimo Games z Austin w Teksasie. Firma specjalizowała się w tworzeniu gier VR. Niestety doszło do zamknięcia rzeczonego studia, odpowiedzialnego za Battle Bows, Micro Machines: Mini Mayhem Challenge oraz RPG Dice: Heroes of Whitestone, które zatrudniało 35 osób.
17 stycznia przedstawiono też plany "restrukturyzacji" Thunderful. W jej ramach pracę straci ok. 100 osób. Thunderful wydało m.in. LEGO Bricktales, Laika i Steamworld Build.
W szczególności duże zwolnienia dotykają zespół Unity. Pisaliśmy więcej na ten temat tutaj. Nie najlepiej sytuacja wygląda też w Twitch, które masowo zwalnia i właśnie opuszcza jeden z największych rynków gier świata.
Firmy związane z branżą gier zwalniające pracowników w styczniu 2024 roku:
- Archiact - nieznana liczba pracowników
- Bossa Studios - 19 pracowników
- Unity Software - 1800 pracowników
- Twitch - 500 pracowników
- Playtika - 300-400 pracowników
- Discord - 170 pracowników
- Lost Boys Interactive - 124 pracowników
- Funselektor - 3 pracowników
- PTW (wcześniej Pole to Win) - 45 pracowników
- Thunderful - ok. 100 pracowników
- Pixelberry Studios - nieznana liczba pracowników
- Netspeak Games - 25 pracowników
- Wimo Games - 35 pracowników