PS VR2 ze znacznie gorszą sprzedażą od Meta Quest w okresie świąt. Różnica 30 do 1
Sony stara się zachęcić do PlayStation VR2 kolejnych graczy, ale to Meta Quest cieszył się znacznie większym zainteresowaniem na Amazonie podczas świątecznego okresu. Urządzenie Mety zdominowało rynek.
Sony systematycznie wrzuca na PlayStation VR2 kolejne gry zewnętrznych partnerów, ale korporacja nie oferuje własnych produkcji first-party, co może negatywnie wpływać na wyniki sprzętu japońskiej korporacji.
Redakcja Roadtovr prześledziła wyniki Quest 2, Quest 3 oraz PSVR 2 na amerykańskim Amazonie i rezultaty są bardzo interesujące. Sprzęt Mety cieszył się naprawdę dobrym wynikiem w świątecznym okresie, gdy jednocześnie zainteresowanie PlayStation VR2 było „niepokojąco niskie”.
Na każdą sprzedaną sztukę PlayStation VR2, gracze mieli kupić ponad 30 sztuk urządzeń z serii Quest.
Roadtovr wzięło pod uwagę wyniki wszystkich egzemplarzy PS VR2 oraz Quest 2 i Quest 3 – dane są bardzo jednoznaczne i pokazują gigantyczną przewagę urządzenia Mety.
Na podstawie zebranych danych widzimy, że Quest miał całkiem niezły sezon świąteczny, a Meta sprzedała co najmniej 320 000 zestawów słuchawkowych na samym Amazonie w USA w okresie od 16 listopada do 16 stycznia. Z drugiej strony, PSVR 2 sprzedało się w tym czasie jedynie w około 10 500 egzemplarzy na Amazon US.
Redakcja podkreśla, że amerykański Amazon nie jest jedynym miejscem, gdzie gracze mogą kupować sprzęt do wirtualnej rzeczywistości, ale amerykański oddział sklepu „odnotowuje największy obrót zarówno w przypadku zestawów słuchawkowych Quest, jak i PSVR 2”, więc jest dużym wyznacznikiem w przypadku zainteresowania urządzeniami dla VR.
PS VR2 zanotowało świetną sprzedaż w okolicy premiery, jednak w następnych miesiącach Sony nie oferowało wielu kapitalnych gier, co miało wpłynąć na liczbę sprzedanych egzemplarzy.
To niepokojąco niski wynik w przypadku PSVR 2, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że sezon świąteczny to zazwyczaj okres najlepszej sprzedaży zestawów VR. Nawet gdyby Sony udało się sprzedawać egzemplarze PSVR 2 w tym samym tempie, co podczas świąt przez cały rok, to i tak nie stanowiłoby to nawet 1/3 sztuk Quest sprzedanych na Amazon US tylko w okresie świątecznym.