Avowed jest „skoncentrowany na walce”. Gracze nie przejdą gry bez zabijania wrogów
Obsidian Entertainment odsłania kolejne karty związane z Avowed. Gracze jednak w tym wypadku nie mogą liczyć, że poznają całą opowieść bez zabijania wrogów. Twórcy koncentrują się na walce i chcą, by zainteresowani brali udział w licznych pojedynkach.
Na Xbox Developer_Direct zobaczyliśmy długi materiał z kolejnej gry Obsidian Entertainment. Twórcy przygotowują się do tegorocznej premiery, więc chętnie opowiadają o Avowed i prezentują następne elementy produkcji.
Obsidian Entertainment nie podąża drogą innych gier z segmentu RPG i nie zaoferuje graczom „w pełni pacyfistycznego” podejścia do opowieści. W wielu produkcjach możemy ominąć zagrożenie lub dogadać się z przeciwnikami, ale Avowed stawia na walkę i gracze mają odpowiednio się bawić eliminując kolejnych wrogów.
Carrie Patel rozmawiając z redakcją PC Gamer potwierdziła, że Avowed nie jest produkcją, która zapewni „czysto pacyfistyczną” rozgrywkę. Reżyserka powiedziała, że gracze „mogą spodziewać się rozwiązań i możliwości wykorzystania dialogów, być może skorzystania z reakcji w odniesieniu do postaci, którym [gracze] mogli pomóc lub które spotkali wcześniej” i w grze pojawiają się „pewne skradankowe rozwiązania”, ale w głównej mierze najnowsza pozycja Obsidian Entertainment „skupia się na walce”.
Twórcy Avowed inspirowali się serią Warhammer: Vermintide w przypadku walki i Obsidian Entertainment ma nadzieję, że gracze będą się naprawdę dobrze bawić podczas starć. Pojedynki są jednym z najważniejszych elementów gry.