Stellar Blade inspirowane wielkimi tytułami. „Łączy najlepsze cechy z NieR: Automata, Sekiro i Bayonetta”
Stellar Blade to nadchodząca gra akcji RPG na PS5, która zadebiutuje 26 kwietnia 2024 roku. Gra jest dziełem koreańskiego studia Shift Up, które zdradziło, jakie gry były dla niego inspiracją.
W wywiadzie dla IGN Japan reżyser gry Kim Hyung Tae wymienił NieR: Automata, Sekiro: Shadows Die Twice i Bayonetta jako główne źródła, z których czerpał pomysły. Oprócz tych gier deweloper ujawnił również, że czerpał wiele inspiracji z postapokaliptycznej mangi Battle Angel Alita i filmów science-fiction, takich jak Blade Runner.
NieR: Automata był dla niego szokiem i wielkim odkryciem, kiedy pierwszy raz zagrał w ten tytuł. Z kolei Sekiro i Bayonetta wpłynęły na styl walki i sterowanie, jakich doświadczymy w Stellar Blade. Jednak to nie wszystko.
„Świat Stellar Blade został zaprojektowany z mieszanką kultur Hongkongu, Japonii, Chin i Korei. [...] Od zawsze podobały mi się różne kultury, ale obecnie jestem zdecydowanie pod wpływem dzieł science fiction z lat 80. i 90. oraz innych dystopijnych światów” - dodał.
Wygląda więc na to, że będziemy mieć tytuł, który czerpie garściami z najlepszy gier. Na szczęście nie trzeba będzie długo czekać, aby się o tym przekonać. Tymczasem warto przypomnieć sobie ostatnią prezentację gry na State of the Play.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Stellar Blade.