Nintendo Switch nie odpuszcza! Kapitalne wyniki Super Mario Bros. Wonder, Legend of Zelda i innych gier
Nintendo przedstawiło najnowsze wyniki za ostatni kwartał działalności. Znakomita dyspozycja konsol Big N stopniowo się zmniejsza, choć rezultaty gier nadal napawają optymizmem. Poznajcie szczegóły.
Spoglądając w stronę Nintendo wielu entuzjastów konsolowej rozgrywki czeka na oficjalną zapowiedź następcy Nintendo Switcha – najnowszy raport finansowy japońskiego giganta jednak wskazuje, że firma ma jeszcze nieco czasu, bo klienci ochoczo wybierają produkcje.
Nintendo Switch sprzedał się już w liczbie 139,36 mln egzemplarzy – w minionych miesiącach gracze sięgnęli po 6,9 mln zestawów (w porównaniu z 8,22 mln w poprzednim okresie rozliczeniowym). Największym zainteresowaniem cieszył się model OLED (3,47 mln, 50%), następnie pierwszy Switch (2,15 mln, 31%) oraz Lite (1,28 mln, 19%).
Tym samym hybrydowa konsola Japończyków podkręca swój wynik i jest coraz bliżej Nintendo DS-a (154,02 mln). Najnowszy raport potwierdza także, że wzrosła sprzedaż związana z Nintendo Switch Online.
Szczególnie interesujące są jednak wyniki gier, bo Big N ma się czym pochwalić. Od czasu premiery hybrydowej konsoli Japończycy odnotowali ponad 1,2 mld sprzedanych produkcji.
Super Mario Bros. Wonder sprzedał się w liczbie 11,96 mln sztuk od premiery – jest to najszybciej sprzedająca się gra w serii, która pokonała New Super Mario Bros. Wii w pierwszym kwartale obecności na rynku (10,55 mln). W ciągu 6 tygodni Super Mario RPG uzyskało rezultat na poziomie 3,14 mln, natomiast w okresie świątecznym Pikmin 4 może dołożyć do ogólnego zestawienia 720 tys. kopii (3,33 mln w 5 miesięcy, najlepiej sprzedająca się odsłona serii).
Gry Nintendo – sprzedaż:
- Mario Kart 8 Deluxe – 60,58 mln,
- Animal Crossing: New Horizons – 44,79 mln,
- Super Smach Bros. Ultimate – 33,67 mln,
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 31,61 mln,
- Super Mario Odyssey – 27,65 mln,
- Pokemon Sword/ Pokemon Shield – 26,17 mln,
- Pokemon Scarlet/ Pokemon Violet – 24,36 mln,
- Super Mario Party – 20,34 mln,
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – 20,28 mln (druga najlepiej sprzedająca się część),
- Super Mario Bros. U Deluxe – 17,20 mln.
Japoński producent podkreśla strategię na następne miesiące, w której nadal pierwsze skrzypce gra Nintendo Switch – przedsiębiorstwo planuje ciągle utrzymywać atrakcyjność systemu, którego kilka egzemplarzy może znaleźć się w domach graczy. Jednocześnie nie zapomniano o nadciągających nowościach i promocji Mario vs. Donkey Kong oraz Princess Peach: Showtime.