Starfield z ważną aktualizacją na PC. Pierwsi gracze już mogą się z nią zapoznać
Minęło już kilka miesięcy, odkąd Starfield trafił na Xbox Series X|S oraz PC. Ci drudzy właśnie otrzymali aktualizację wprowadzającą przydatne ulepszenie.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Bethesda co sześć tygodni dodaje kolejne usprawnienia do swojej najnowszej produkcji, jaką jest Starfield.
Tym razem wprowadzono aktualizację, która jest na tyle ważna, że w pierwszej kolejności otrzymali ją gracze, którzy korzystają ze Steama w wersji beta.
Jeśli coś da się zrobić w mniejszej poprawce (np. asteroida) i uznamy, że jest to bezpieczne, również je usuniemy. Bezpieczeństwo jest tutaj kluczowe. Poświęcamy dużo czasu na przetestowanie nawet najmniejszej zmiany w tak dużej i dynamicznej grze.
Trudno się dziwić chęci zminimalizowania ryzyka, ponieważ łatka wprowadza obsługę technologii AMD FSR 3.
Nowa funkcja łączy skalowanie rozdzielczości z zaawansowanym generowaniem klatek obrazu, zwiększając w ten sposób płynność animacji i wydajność gry. Technologia AMD FSR 3 jest oferowana przez wiele kart graficznych, ale warto upewnić się, czy wasz system ją wspiera. W celu osiągnięcia najlepszych rezultatów zlecamy korzystanie z FSR 3 przy włączonej synchronizacji pionowej, grając na monitorze z VRR.
Oprócz tego aktualizacja zawiera kilka poprawek do samej gry.
GRAFIKA
- Dodano wsparcie dla technologii AMD FidelityFXTM Super Resolution 3 (FSR 3). (PC)
- Dodano wsparcie dla technologii Intel Xe Super Sampling (XeSS). (PC)
- Usunięto błąd, przez który po włączeniu trybu wydajności DLSS chmury wydawały się wibrować. (PC)
- Usunięto błąd, przez który celowanie z broni lub przełączanie zadań mogło powodować pojawianie się na ekranie graficznych artefaktów.
STABILNOŚĆ
- Zmieniono sposób zwalniania FormID podczas wczytywania zapisów rozgrywki. Powinno poprawić to stabilność w przypadku zapisów z dużą liczbą odwiedzonych lokacji.
- Usunięto błąd powodujący nagłe wyłączanie się gry, gdy dokonywano zmian w statku wymagających przeniesienia wszystkich przedmiotów na pokład inżynieryjny w menu kreatora statków.
RÓŻNE
- Cofnięto zmianę, która spowodowała otwieranie menu danych po wykonaniu zrzutu ekranu za pomocą klawisza F12. (PC)
- Usunięto błąd, przez który ustawienie skalowania rozdzielczości powracało do wartości 1.0 po przełączeniu się między trybem pełnego ekranu i okna podczas korzystania z DLSS. (PC)
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.