Subnautica 2 oficjalnie! Unreal Engine 5, kooperacja dla 4 graczy i kontrowersje wokół modelu "gry-usługi"
Marka Subnautica to jedna z najjaśniejszych gwiazd na gamingowym firmamencie. Dlatego nie dziwi ogromne zainteresowanie tematem, kiedy w grudniu Krafton zapowiadał, że szykuje się do wielkiego ujawnienia pierwszych informacji o sequelu, czyli Subnautica 2.
Sequel serii Subnautica został przedstawiony jako "Subnautica 2". Wydawcą projektu jest Krafton, który przedstawił go jako grę w modelu "games-as-a-service".
Deweloperzy Subnautica postanowili rozwiać wątpliwości spanikowanych fanów, którzy snuli już wizje, że tytuł będzie opierał się na mikrotransakcjach, battle passach czy systemie subskrypcji. Zespół Unknown World stwierdził, że termin "gry-usługi" oznacza po prostu to, że Subnautica 2 będzie rozwijana i rozbudowywana przez długie lata, tak jak np. Microsoft Flight Simulator.
"W odniesieniu do określenia "game-as-a-Service" chodzi po prostu o to, że będziemy aktualizować grę przez wiele lat, tak jak dwie poprzednie odsłony Subnautica. Będzie to coś w rodzaju naszego modelu rozwoju Early Access, ale rozwiniętego. Bez Season passów, bez battle passów i bez subskrypcji" - zakomunikował zespół autorów serii Subnautica.
Krafton określił Subnautica 2 w następujący sposób w swoim dokumencie, przedstawiającym nadciągające gry:
- Eksploruj oceaniczny świat przedstawiony w pięknej grafice zasilanej Unreal Engine 5.
- Singleplayer oraz kooperacja dla maksymalnie 4 graczy, by odkryć tajemnice obcej planety.
- Model game-as-a-Service z rozwiniętym replayablity.
Na premierę Subnautica 2 jeszcze sporo poczekamy. Wczesny Dostęp nie ruszy w 2024 roku - ogłosiło studio Unknown World. Wejścia tytułu do dystrybucji mamy spodziewać się na początku 2025 r. Więcej szczegółów zostanie podanych w najbliższych miesiącach.