Bandai Namco rezygnuje z pięciu gier i zapowiada lepszą kontrolę jakości. Wydawca odnotował 96% spadek zysków
Bandai Namco, wydawca takich gier jak Tekken, Dark Souls czy Elden Ring, przyznał, że ostatnio anulował pięć tytułów, które były w fazie produkcji. Firma tłumaczy, że chce skupić się na lepszej jakości swoich gier. Chce także podejmować lepsze decyzje pod kątem planowanych wydatków, aby osiągać większe zyski. Decyzja ta wpłynęła na spadek zysków firmy w sektorze gier.
W raporcie finansowym za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego Bandai Namco podał, że jego dział gier cyfrowych odnotował 8,9% spadek sprzedaży i 96,5% spadek dochodu w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Firma wyjaśniła, że jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest to, że w ubiegłym roku fiskalnym Namco sprzedało „zbyt dużo egzemplarzy gry Elden Ring”, podczas gdy teraz nie mają gry na miarę takiego hitu. Dokonano też przeglądu procesu produkcyjnego gier będących w fazie rozwoju i zdecydowano się zrezygnować z kilku projektów, co spowodowało dodatkowe straty.
„W biznesie cyfrowym, oprócz strat z tytułu wyceny związanej z nowymi tytułami gier online i innymi tytułami wprowadzonymi w tym roku, dodaliśmy koszty produkcji anulowanych projektów” - czytamy w raporcie. „W przyszłości zbudujemy optymalne i zrównoważone portfolio tytułów, dokładnie przeanalizujemy nasz system produkcyjny i wzmocnimy rozwój z naciskiem na jakość".
W sesji pytań i odpowiedzi po prezentacji raportu przedstawiciel Bandai Namco potwierdził, że firma anulowała co najmniej pięć gier, które były w trakcie tworzenia.
„Ponadto, od drugiej połowy poprzedniego roku fiskalnego, zmieniliśmy naszą strukturę produkcyjną, wprowadzając surowsze standardy dla kontynuowania rozwoju, zawężając liczbę tytułów i zmieniając sposób ewidencjonowania kosztów produkcji. Związane z tym koszty badań technicznych były wyższe niż, zakładaliśmy na początku roku”.
Bandai Namco przyznał też, że ze względu na dłuższy okres produkcji gier, czas od inwestycji do zwrotu się wydłuża. Firma chce więc ograniczyć liczbę tytułów i zoptymalizować je według ściśle sprecyzowanej kategorii dla graczy casualowych i tych bardziej hardcorowych. Pomimo dużego spadku zysków, studio odnotowało, że Tekken 8 okazał się sukcesem, sprzedając się w ponad 2 milionach egzemplarzy od czasu premiery. A w fazie rozwoju znajduje się nowa gra z serii Dragon Ball i DLC do Elden Ringa, co powinno poprawić sytuację finansową działu cyfrowego, odpowiedzialnego głównie za gry wideo.