Mario vs. Donkey Kong z udanym startem w Japonii. Ranking Famitsu z kilkoma niespodziankami
Za nami naprawdę intensywny i bardo udany początek roku. Powoli dobijamy do końca lutego i choć przed nami jeszcze dziesięć długich miesięcy, które wypchane będą premierami różnej maści, to dotychczas mieliśmy do czynienia z prawdziwym urodzajem. Przez ostatnie osiem tygodni pojawiło się wiele głośnych debiutów - zarówno tych wyczekiwanych, jak i niespodziewanych perełek.
To oczywiście przekłada się na sprzedaż, która nieustannie rośnie - przynajmniej dla tych najpopularniejszych tytułów. I jak co tydzień, możemy przyjrzeć się zestawieniu debiutów w Japonii. Lista opublikowana przez Famitsu jasno wskazuje na trendy panujące w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale dowodzi także, że nie brakuje nowości. Spójrzcie na pierwszą dyszkę:
Sprzedaż gier w Japonii (12.02 - 18.02)
- [NS] Mario vs. Donkey Kong – 61 930
- [NS] Super Mario Bros. Wonder – 13 036 (w sumie: 1 745 124)
- [NS] Momotaro Dentetsu World: Chikyuu wa Kibou de Mawatteru – 10 355 (w sumie: 980 891)
- [NS] Mario Kart 8 Deluxe – 7607 (w sumie: 5 710 865)
- [NS] Shiren the Wanderer: The Mystery Dungeon of Serpentcoil Island – 7501 (w sumie: 121 272)
- [NS] The Legend of Heroes: Trails through Daybrea – 7160
- [PS5] Skull and Bones – 6635
- [NS] Animal Crossing: New Horizons – 5716 (w sumie: 7 695 467)
- [NS] Minecraft – 5603 (w sumie: 3 447 165)
- [PS5] Persona 3 Reload – 5308 (w sumie: 91 362)
Jak widać, największą popularnością cieszyła się premiera Mario vs. Donkey Kong (2024), którą recenzowaliśmy dla Was jakiś czas temu. Tytuł wypadł naprawdę nieźle, a biorąc pod uwagę kult bohaterów produkcji, trudno być zaskoczonym wynikiem. Ciekawostką są na pewno aż dwie gry na PlayStation 5 w rankingu, ale patrząc na tytuły... Tu również nie mam do czynienia z niespodzianką.