Zwolnienia także w Naughty Dog i Insomniac. Hermen Hulst mówi o anulowanych produkcjach
Przed chwilą Jim Ryan poinformował świat o zmianach, jakie zostały podjęte w Sony. Z pracą musiało pożegnać się około 900 osób. Na osobny komunikat zdecydował się szef PlayStation Studios, Hermen Hulst. Holender poinformował, jakie studia zostały dotknięte zwolnieniami. Wspomniał także o anulowanych produkcjach.
Jeszcze niedawno komentowaliśmy zwolnienie 1900 osób w Microsofcie, Activision i Zenimaxie. Wczoraj o dużych redukcjach poinformowało nas Supermassive Games. Dziś, swoje decyzje ogłosiło Sony. Ogłoszenie prezesa Jima Ryana jest dostępne tutaj. Jeżeli jeszcze nie zapoznaliście się z nim, to zachęcam do przeczytania.
Swój własny komunikat przedstawił również szef PlayStation Studios, Hermen Hulst. Mężczyzna poinformował, że zwolnienia dotknęły nie tylko Firesprite i zamknięte dziś London Studio. Z pracą musiały pożegnać się także niektóre osoby z Naughty Dog, Insomniac Games oraz Guerilla. Nie wiemy jak duże były zwolnienia w tych trzech studiach, lecz i tak jest to wystarczająco niepokojąca informacja.
Naszym celem w PlayStation Studios zawsze było tworzenie najlepszych gier dla fanów PlayStation, a nasza globalna społeczność studiów reprezentuje jedne z najbardziej kreatywnych i utalentowanych zespołów w branży gier. PlayStation 5 jest w czwartym roku i jesteśmy na etapie, w którym musimy się cofnąć i spojrzeć na potrzeby naszej firmy. Dostarczanie wciągających, opartych na narracji historii, z których słynie PlayStation Studios, przy zachowaniu jakości, do której dążymy, wymaga ponownej oceny sposobu, w jaki działamy. Dostarczanie i utrzymywanie społecznościowych, sieciowych doświadczeń - pozwalających graczom PlayStation odkrywać nasze światy na różne sposoby - a także uruchamianie gier na dodatkowych urządzeniach, takich jak PC i urządzenia mobilne, wymaga innego podejścia i innych zasobów.
Hermen Hulst wspomina o wielu poczynionych inwestycjach, które wzmocniły PlayStation Studios, lecz podjęcie tak trudnej decyzji, jaką są zwolnienia było nieuniknione. Co ważne, Hulst wspomina także, że część gier, która była rozwijana wewnątrz zespołów PlayStation, została anulowana!
Przyjrzeliśmy się naszym studiom i portfolio, oceniając projekty na różnych etapach rozwoju i zdecydowaliśmy, że niektóre z tych projektów nie będą kontynuowane. Chcę jasno powiedzieć, że decyzja o zaprzestaniu prac nad tymi projektami nie jest odzwierciedleniem talentu lub pasji członków zespołu. Naszą filozofią zawsze było pozwalanie na kreatywne eksperymenty. Czasami świetne pomysły nie stają się świetnymi grami. Czasami projekt jest rozpoczynany z najlepszymi intencjami, zanim zmiany na rynku lub w branży spowodują zmianę planu.
Jakie gry zostały anulowane? Tego nie wiemy. Są to zapewne projekty, które nawet nie otrzymały swojej oficjalnej zapowiedzi. Nie zmienia to jednak faktu, że na ich produkcję, Sony przeznaczyło i czas i pieniądze. Miejmy nadzieję, że zwolnienia w czołowych studiach Sony nie wpłyną znacząco na produkcje, które wciąż są w fazie rozwoju. Zamknięte London Studio było odpowiedzialne za tworzenie gry-usługi, więc być może większość zwolnień dotyczy właśnie anulowania tego typu gier. Jak dobrze wiemy, The Last of Us Multiplayer od Naughty Dog również nie trafi na rynek.