Sega obwinia Super Mario Bros. Wonder za porażkę Sonic Superstars
Sonic Superstars nie stał się hitem sprzedażowym tak dużym, jak oczekiwała tego Sega. Wydawca ujawnił, co może być tego przyczyną.
Sonic Superstars to najnowsza aktualnie gra 2D ze słynnym jeżem. Chociaż spotkała się ona z dość pozytywnym odbiorem, nie miało to przełożenia na jej sprzedaż. A przynajmniej nie osiągnęła ona poziomu, który zadowoliłby wydawcę.
Na ostatnim spotkaniu z inwestorami podsumowującym ostatni kwartał, Sega ujawniła, że wciąż wierzy w długoterminową sprzedaż produkcji. Jednocześnie przyznała, iż nie był to dobry moment na premierę Sonic Superstars, co wpłynęło na krótkoterminowe rezultaty. Dlatego nic dziwnego, że włodarze nie zdecydowali się podzielić dokładnymi liczbami ze światem.
Chociaż Sonic Superstars został ogólnie dobrze przyjęty przez tych, którzy w niego grali, czas premiery zbiegł się z konkurencyjnymi tytułami z tego samego gatunku i nie był zgodny z początkowymi prognozami.
Trudno się nie zgodzić z taką diagnozą, ponieważ Sonic Superstars trafił do sprzedaży 17 października 2023 roku, a więc na trzy dni przed premierą hitu Nintendo, Super Mario Bros. Wonder, który w dwa tygodnie sprzedał 4.3 miliona egzemplarzy. Co więcej, 27 października ukazał się inny konkurent, czyli DreamWorks Trolls Remix Rescue.
Wydanie gry w tym czasie zapewne oznaczało, że Sega wierzyła, iż Sonic jest w stanie nawiązać realną walkę z innymi, w szczególności z maskotką Nintendo. Jednak teraz włodarze firmy sami przyznają, że był to błąd, nawet jeśli nie wymieniają głównego rywala z imienia.