Mamy złe wieści! Warner Bros. zmienia kurs: „Konsolowe tytuły AAA ustępują miejsca darmowym i mobilnym grom”
Warner Bros. Discovery, gigant branży rozrywkowej, ogłasza strategiczną zmianę kierunku w swoim podejściu do gier wideo. Po latach skupiania się na grach AAA na konsole firma zwraca się ku bardziej elastycznym modelom biznesowym, takim jak gry mobilne i free-to-play.
Podczas ostatniego wydarzenia Morgan Stanley, szef działu gier WBD, J.B. Perrette, podzielił się wizją firmy na przyszłość. Warner Bros. Discovery planuje zwiększyć swoje zaangażowanie w gry o charakterze usługowym, mobilnym i darmowym, co ma przyczynić się do stabilniejszego generowania przychodów.
WB sees its future games strategy to involve more live-service, mobile, and free-to-play games.
— Shinobi602 (@shinobi602) March 5, 2024
"Rather than just launching a one-and-done console game, how do we develop a game around, for example, a Hogwarts Legacy or Harry Potter, that is a live-service where people can live… pic.twitter.com/oLKmTDF4Jm
Perrette zauważył, że choć sukcesy takie jak „Hogwarts Legacy”, które sprzedało 22 miliony kopii, są imponujące, rynek gier AAA jest wciąż bardzo nieprzewidywalny. Przykładem może być niedawne rozczarowanie firmy grą „Suicide Squad: Kill the Justice League”.
Dlatego też WBD zamierza skupić się na kluczowych franczyzach i przenieść część z nich do przestrzeni mobilnej i free-to-play, a także kontynuować inwestycje w gry usługowe, które przynoszą dochody przez znacznie dłuższy czas.
Szef działu gier WBD podkreślił unikalną pozycję WBD, która posiada popularne marki takie jak Mortal Kombat, Gra o Tron, Harry Potter i DC, a także 11 wewnętrznych studiów deweloperskich. Firma ma również „strategiczny plan inwestycyjny”, który ma pomóc w odniesieniu większych sukcesów w przyszłości.