Nintendo Switch 2 słabszy od XSS. Konsola ma być przestarzała od chwili premiery? Firma znalazła rozwiązanie
Nadchodząca konsola Nintendo Switch 2 ma zrewolucjonizować świat gier mobilnych, wykorzystując technologię NVIDIA DLSS. Według najnowszych plotek większość gier na Switch 2 będzie korzystać z tej zaawansowanej technologii, która pozwala na znaczące zwiększenie wydajności graficznej bez wpływu na jakość obrazu.
NVIDIA DLSS, czyli Deep Learning Super Sampling, to technologia wykorzystująca sztuczną inteligencję do skalowania obrazu, dzięki czemu gry mogą działać płynniej i w lepszej rozdzielczości nawet na słabszym sprzęcie. To rozwiązanie jest odpowiedzią na ograniczenia techniczne nowej konsoli, która według informacji nie będzie dorównywać najmniej wydajnemu systemowi obecnej generacji — Xbox Series S.
Chociaż użycie DLSS nie będzie obowiązkowe, Nintendo oczekuje, że większość deweloperów zdecyduje się na tę opcję, aby zapewnić graczom możliwie najlepsze doświadczenia graficzne, jakie konsola będzie w stanie zapewnić.
Nintendo miało do wyboru kilka opcji SoC od NVIDIA, w tym jeden oparty na architekturze Ada Lovelace, ale ostatecznie zdecydowało się na bardziej ekonomiczną wersję Orin, opartą na architekturze Ampere. Chodzi nie tylko o koszty, ale także prawdopodobnie o wydłużenie czasu pracy na baterii.
Mimo że konkretna data premiery Nintendo Switch 2 nie została jeszcze potwierdzona, entuzjaści gier mobilnych z niecierpliwością oczekują na więcej informacji. Z DLSS i wsparciem dla Ray Reconstruction, nowy Switch może stać się najlepszym mobilnym systemem do gier z ray tracingiem w obecnej generacji.