"Różnorodność sprawia, że gry na PlayStation są lepsze". Pracownik firmy zabiera głos
Jedna z osób pracujących dla Sony wypowiedziała się odnośnie aspektu, który sprawia, że gry PlayStation stają się lepsze. Ramone Russel poruszył temat różnorodnych głosów i ich wpływu na jakość gier.
Stephen Tolio (dziennikarz serwisu Game File) przeprowadził wywiad z Ramonem Russelem, specjalistą ds. komunikacji rozwoju produktu i strategiem marki MLB The Show. Wywiad został w dużej części poświęcony właśnie sportowej serii od Sony. Russel ma nadzieję, że zagranie w specjalny tryb Negro Leagues będzie dla graczy doświadczeniem edukacyjnym, a może nawet inspirującym. Negro Leagues to zawodowe ligi baseballu w USA, w których brali udział Afroamerykanie.
Chcieliśmy w ten sposób uczcić sukcesy afroamerykańskich zawodników, a także opowiedzieć te historie w podnoszący na duchu sposób. Wszyscy grają w gry wideo. Ale gdy tylko spojrzysz na zespoły tworzące gry, nie ma w nich wielu kobiet, ani wielu osób innych ras.
W MLB The Show 24 po raz pierwszy w historii pojawią się kobiece zawodniczki oraz specjalny tryb "Women Pave Their Way". Russel skomentował również kwestię Spider-Mana 2 od Insomniac. Mężczyzna zaznaczył, że jest to świetna gra, która została stworzona przez różnorodny zespół, co przyczyniło się do dużej dbałości o szczegóły.
Spider-Man nie mógłby być tak dobrą grą, gdyby zespół deweloperski nie był tak różnorodny i reprezentatywny oraz gdyby nie słuchał swoich afrolatynoskich i afroamerykańskich pracowników, którzy powiedzieliby: "Miles Morales nie chodzi tak samo jak Peter Parker". Miles Morales dawałby ludziom żółwiki. Nie uścisnąłby im dłoni.
Russel zwieńczył swoją wypowiedź słowami, że tu nie chodzi o zwykłe DE&I (różnorodność, równość i inkluzywność). Jego zdaniem chodzi o bycie dokładnym, co odnosi się właśnie do zaimplementowania szczegółów o których mówił.